سه شنبه ۵ شهريور ۱۳۹۸ ۱۷:۵۰
۰

رسم ابرار برای کمک به فقرا، ایتام و ازادی زندانیان جرائم غیرعمد

رئیس دفتر تبلیغات شعبه جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر گفت: رسم ابرار برای خانواده های ایرانی طرحی برای کمک به فقرا، نیازمندان و ازادی زندانیان جرائم غیر عمد است.
رسم ابرار برای کمک به فقرا، ایتام و ازادی زندانیان جرائم غیرعمد
حجت الاسلام و المسلمین جواد خلیلی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: رسم ابرار سنتی بسیار حسنه در دین اسلام است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران این طرح اجرا می شود.
وی افزود: 25 ذی‌الحجه به‌عنوان روز خانواده نام گذاری شده است؛ این روز مصادف است با نزول آیه هشت سوره انسان که خداوند می‌فرماید: «وَیُطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَى حُبِّهِ مِسْكِینًا وَیَتِیمًا وَأَسِیرًا؛ و غذای خود را با علاقه (و نیاز) به آن و از روی محبت (خدا) به بینوا و یتیم و اسیر انفاق ‏‌می‌کنند».
خلیلی درباره این طرح اظهار کرد: این رسم در راستای حرکت زیبای اهل بیت می باشد نذری که پیامبر(ص) به امیرالمومنین و حضرت فاطمه (س) دستور داد که برای سلامتی خانواده سه روز متوالی روزه بگیرند و دارای حسنات فراوانی در دین مبین اسلام می باشد.
وی اذعان کرد: ایام ذی الحجه ایام پر برکتی است که مردم بتوانند از این فرصت بهره مند شوند خانواده های ایرانی هم از روز 25دی الحجه با روزه گرفتن برای سلامتی خانواده، هزینه افطار دو روز اول را برای کمک به فقرا و ایتام به کمیته امداد امام خمینی(ره) و هزینه افطار روز سوم رابه ستاد دیگه کمک به جرائم غیر عمد زندانیان اختصاص می دهند.
انتهای پیام//
کد مطلب: 423640
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *