پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ۰۷:۴۶
۰
جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان خبر داد

افزایش 27 درصدی کشفیات سوخت در سیستان و بلوچستان/ خودروهای سوختکش «طرح رزاق» مورد تعقیب پلیس قرار نمی گیرند

جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان از افزایش 27 درصدی کشفیات سوخت در این استان طی 6 ماهه نخست سال خبر داد و گفت: خودروهای سوختکش «طرح رزاق» مشروط به نصب پلاک و رعایت قوانین و مقررات، مورد تعقیب پلیس قرار نمی گیرند.
افزایش 27 درصدی کشفیات سوخت در سیستان و بلوچستان/ خودروهای سوختکش «طرح رزاق» مورد تعقیب پلیس قرار نمی گیرند
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، نشست خبری جانشین فرماندهی انتظامی استان سیستان و بلوچستان، ظهر امروز، چهارشنبه 10 مهرماه در محل ساختمان فرماندهی انتظامی استان در زاهدان برگزار شد.

در این نشست، سردار احمد طاهری ضمن گرامیداشت یاد و خاطر 2 هزار شهید ناجا در سیستان و بلوچستان، گفت: این شهیدان سرافراز جان خود را در راه دفاع از خاک و ناموس و رفاه و آسایش هموطنان شان تقدیم کرده اند و همچنان نیز این راه ادامه خواهد داشت.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها در پوشش خلاء های احتمالی بین مردم و نیروی انتظامی، افزود: نقش رسانه در امر انعکاس خدمات پلیس و فرهنگسازی در جامعه بسیار پررنگ و انکارناپذیر است، چرا که برخی قانون گریزی ها از همین مساله نشأت می گیرد.

وی ادامه داد: هفته نیروی انتظامی فرصت خوبی است تا علاوه بر تقدیر از پرسنل پرتلاش انتظامی و ارائه تراز عملکرد پلیس، تلاش مضاعفی برای خدمت رسانی به جامعه داشته باشیم و باور کنیم، حتی بیشتر از این هم می توانیم به مردم خدمت کنیم.

شعار هفته نیروی انتظامی در سال 98 را «پلیس هوشمند، امین مردم» اعلام کرد و گفت: این هفته از روز پنج شنبه، 11 مهرماه آغاز می شود و برای هر یک از روزهای آن برنامه خاصی در نظر گرفته شده که از جمله این برنامه ها غباروبی مزار شهدا، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، برگزاری صبحگاه مشترک در محل ستاد فرماندهی انتظامی، نشست با سران طوائف و ریش سفیدان، قرائت پیام مهر در یکی از مدارس، ملاقات با خانواده های شهدا و جانباز انتظامی، برگزاری همایش پیاده روی و کوه پیمایی و ... است.

وی ضمن اشاره به برگزاری همایش طلایه داران فرهنگ ترافیک و همایش پلیس، امنیت ملی و اصناف طی این هفته، اذعان داشت: همچنین با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از کار پلیس با دستگاه قضایی است و به تعبیری این دو نهاد مکمل یکدیگر اند، نشستی با مسئولان دستگاه قضایی انجام خواهد گرفت.

وی در ادامه به ارائه عملکرد 6 ماهه نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: در این بازه زمانی بیش از 73 تن مواد مخدر در سطح استان کشف شده که این میزان حکایت از رشد 7 درصدی کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل را دارد.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مردم به سبب همراهی و مشارکت خوب شان در شناسایی و کشف عاملان این تجارت آلوده، بر تداوم روند مبارزه گسترده و محکم با این مساله تاکید و اظهار کرد: نکته حائز اهمیت اینکه تعداد کشفیات بلاصاحب در این مدت صفر بوده و تمامی این مواد کشف شده با دستگیری صاحبان آن ها بوده است.

سردار طاهری در ادامه از پلمپ 46 باب پاتوق و مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر در استان خبر داد و تصریح کرد: هدف از پلمپ این اماکن مقابله با مراکز تهیه و توزیع مواد مخدر در استان بوده است.

وی افزود: اقدامات مناسب صورت گرفته در زمینه جرائم خشن نیز منجر به کاهش 21 درصدی آمارها در این خصوص نسبت به مدت مشابه سال گذشته شده است؛ همچنین در زمینه کشف سلاح نیز 7 درصد رشد داشته ایم که در 6 ماهه دوم نیز با اجرای طرح خلع سلاح، جدیدت بیشتری در زمینه جمع آوری در برنامه خواهیم داشت.

جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در خصوص درگیری و برخورد با معاندین و اشرار مسلح نیز اظهار کرد: آمارهای مقایسه ای از عملکرد نیروی انتظامی در 6 ماهه نخست سال جاری و مدت مشابه سال گذشته، نشان از افزایش 6 درصدی در این زمینه را دارد. علاوه بر این، در این مدت 27 نفر از قاچاقچیان و اشرار مسلح نیز به هلاکت رسیده اند که حکایت از رشد 69 درصدی را دارد.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به کشف 7 میلیون و 115 هزار لیتر سوخت و افزایش 27 درصدی کشفیات سوخت در این بازه زمانی، بیان کرد: با اجرای طرح رزاق که به منظور ساماندهی خودروهای مجوز داری که در این طرح نام نویسی کرده اند مورد تعقیب پلیس قرار نمی‌گیرند، البته مشروط بر اینکه با نصب پلاک و رعایت قانون و سرعت مطمئن اقدام به جابجایی سوخت کنند، اما پلیس با خوردوهای غیرمجازی که خارج از این طرح جان مردم را در جاده ها به خطر بیندازد با جدیت برخورد خواهد کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کشف 91 درصد از سرقت هایی که در این مدت زمان در این استان انجام شده نیز یکی دیگر از افتخارات پلیس در عرصه خدمات رسانی به مردم سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام
کد مطلب: 424048
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *