پنجشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ۰۷:۲۵
۰
امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر؛

روزه داری در شرایط کرونا عارضه‌ای برای افراد سالم ندارد

شجاع الدین ابطحی با اشاره به این که روزه داری در شرایط کرونا عارضه‌ای برای افراد سالم ندارد، گفت: هدف دشمنان دین کمرنگ کردن احکام شرعی و الهی است.
روزه داری در شرایط کرونا عارضه‌ای برای افراد سالم ندارد
شجاع الدین ابطحی، امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: روزه داری ماه مبارک رمضان یکی از ارکان پنجگانه اسلام است که با قصد قربت و بندگی آفریدگار برای تکامل انسان فریضه واجب برای تمام مسلمانان است.
وی افزود: دشمنان و معاندین دین اسلام به دنبال سو استفاده از مسئله کرونا در ماه مبارک رمضان می باشند و به دنبال آن هستند که آن را وسیله‌ای برای اعتقاد زدایی مؤمنان قرار ندهند.
امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر در ادامه مطلب فوق؛ عنوان کرد: دل معاندین هیچ وقت برای مردم نسوخته و نگران سلامتی آنان نیستند.
وی اضافه کرد: دشمنان دین اسلام به دنبال کم رنگ کردن احکام شرعی و الهی می باشند گاهی روی مسئله حجاب و ترویج بی حجابی کارهای تبلیغاتی انجام می دهند.
ابطحی در تکمیل مطلب فوق، ادامه داد: اکنون در شرایط کرونا به دنبال سواستفاده از ماه مبارک رمضان می باشند. احتمال ابتلا به این ویروس و بیماری خطرناک چه در حال روزه و عدم روزه داری امکان پذیر است.
وی تصریح کرد: انسان باید احتیاطات لازم را داشته و باید به احکام دینی هم عمل کند.
این خطیب جمعه خاطر نشان کرد: رعایت کلیه توصیه‌های بهداشتی و شرعی به منظور پیشگری از ابتلا به ویروس کرونا مانند رعایت فاصله‌های اجتماعی، شستشوی مکرر دست ها، پرهیز از نزدیک شدن به بیماران کرونایی و استفاده از ماسک در بیرون از خانه نیاز به روزه خواری نیست.
وی با اشاره به این که دشمنان اسلام به دنبال رواج بی دینی و تبلیغات سو می باشند، گفت: هر شخصی که مکلف دارای مرجع تقلید می باشد و باید به فتوا آن توجه و عمل کند. اگر در این شرایط کرونا به وضعیت اضطراری رسید و نتوانست روزه بگیرد وظیفه لی برای این شخص از سو عالم دینی تعین می شود که بدان عمل کند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 425060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *