سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۳۸
۰
رئیس اداره محیط زیست شهرستان راسک؛

آثار حضور پلنگ در مسیر رودخانه پشامگ شهرستان «سرباز» مشاهده شد/از اقامت در مکان های کوهستانی خودداری شود

بهزاد دهواری از مشاهده آثار حضور پلنگ در مسیر رودخانه فصلی پشامگ خبر داد.
آثار حضور پلنگ در مسیر رودخانه پشامگ شهرستان «سرباز» مشاهده شد/از اقامت در مکان های کوهستانی خودداری شود
بهزاد دهواری؛ رئیس اداره محیط زیست شهرستان راسک در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در پی دریافت گزارشات مردمی و همیاران مبنی بر مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه کوهستانی، مسیر رودخانه پشامگ یکی از رودخانه های فصلی کوه روک این منطقه از توابع شهرستان سرباز کارشناسان و مأموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست سرباز به منطقه اعزام شدند.


وی افزود: محیط‌بانان شهرستان راسک در حین گشت و کنترل منطقه مذکور ردپای احتمالی یک قلاده پلنگ را که مکان عبور آن بوده است؛ مشاهده کردند.


رئیس اداره محیط زیست راسک ادامه داد: از شهروندان به ویژه کوهنوردان، گردشگران، روستائیان و دامداران که جهت چرا دام به کوهستان ها و رودخانه مراجعه می کنند؛ درخواست می شود در صورت مواجهه با پلنگ ضمن رعایت موارد ایمنی، از کشتن این حیوان خودداری کنند و مراتب را جهت پیگیری به ادارات محیط زیست منعکس کنند و تا حد امکان از اقامت در مناطق کوهستانی عبور پلنگ در شهرستان خصوصا در شب خودداری کنند.


وی تصریح کرد: کوه های بالابند، روک، شداسک در شهرستان سرباز و کوه های کیشکور و ون در سرباز جنوب استان سیستان و بلوچستان به عنوان زیستگاه های پلنگ به شمار می روند.


انتهای پیام/
 
کد مطلب: 425120
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *