سه شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۰۴
۰
کارشناس مذهبی:

امام ششم تمام امور خود را صرف پیشرفت مسلمانان کرد

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: حضرت ​امام جعفر صادق(ع) تمام امور خود را صرف پیشرفت مسلمانان کرد.
امام ششم تمام امور خود را صرف پیشرفت مسلمانان کرد
به گزارش پهره، حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، بیان کرد: آن امام همام روز جمعه یا دوشنبه هفدهم ربیع الأول سال 80 هجرى، معروف به سال قحطى، در مدینه به دنیا آمد.
 
وی با اشاره به اینکه امام ششم شیعیان تمام عمر پربركت خود را وقف و صرف مردم و اصلاح امور و همچنین پیشرفت مسلمانان كرد،گفت: اين امام بزرگوار با تربيت شاگردان بزرگ در زمينه‌های مختلف باعث توسعه و ترقی جامعه اسلامی شد.
 
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: حضرت امام جعفر صادق (ع) شاگران بسیار زیادی را تربیت کرد که بسيارى از پرورش‌يافتگان مكتب آن امام از جمله جابر بن حیان، جمیل بن دراج، هشام بن حکم، ابوحمزه ثمالی، بهلول و...خود از دانشمندان و بزرگان فقهای زمان خود بوده‌اند.
 
حجت الاسلام والمسلمین بامری ادامه داد: شیخ مفید در ارشاد مى‏ نویسد: علومى كه از آن حضرت نقل كرده‏ اند به اندازه ‏اى است كه ره توشه كاروانیان شد و نامش در همه جا انتشار یافت، دانشمندان در بین ائمه (ع) بیشترین نقل ها را از امام صادق روایت كرده ‏اند، هیچ یك از اهل آثار و راویان اخبار بدان اندازه كه از آن حضرت بهره برده ‏اند از دیگران سود نبرده ‏اند.
 
وی افزود: سرانجام حضرت امام جعفر صادق(ع) پیشوای ششم مسلمانان، به دست خلیفه‌ عباسی، منصور دوانیقی مسموم و در مدینه به شهادت رسید، آن امام به هنگام شهادت شصت و پنج سال داشته و مدت سی و چهار سال از امامت حضرتش می‌گذشت.
 
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: امروز وظيفه ملت‌های مسلمان بة ويژه شيعيان است تا كلام، رفتار، اخلاق و سيره حضرت امام جعفر صادق (ع) را الگو قرار داده و از آن امام همام پيروی كنند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 425691