سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷
۰
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور مطرح کرد؛

حمایت های قضایی؛ نیاز اصلی رسانه ها/ وکیل رایگان در اختیار خبرنگاران و آمران به معروف قرار می گیرد

محمد صالح مفتاح گفت: با توجه به این که حمایت قضایی یکی از نیازهای رسانه هاست، بر اساس تفاهم نامه با قوه قضاییه و مرکز وکلا، وکیل رایگان در اختیار فعالان این عرصه قرار می گیرد.
حمایت های قضایی؛ نیاز اصلی رسانه ها/ وکیل رایگان در اختیار خبرنگاران و آمران به معروف قرار می گیرد
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، محمد صالح مفتاح، معاون فرهنگ سازی و رسانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور که به منظور خداقوت گویی در جمع مدیران و خبرنگاران این پایگاه خبری حضور یافت، بیان کرد: بخش عمده ای از موضوع امر به معروف و نهی از منکر بر عهده رسانه هاست و اصحاب رسانه هم در راستای اجرای این فریضه اقدام می کنند و هم وظیفه احیاگری و ترویج این مسئولیت بر عهده شان است.

وی با تاکید بر این که وظیفه عمده این نهاد، فرهنگ سازی و دعوت مردم به امر به معروف است، افزود: بدون رسانه ها نمی توان در این مسیر به نتیجه رسید، از سویی امر به معروف کردن وظیفه و رسالت اصلی رسانه هاست که به این موضوع می پردازند و نقش پر رنگی در تحقق آن دارند.

مفتاح اضافه کرد: در این مسیر رسانه های محلی نقش دیگری پیدا می کنند و آن بلندگو بودن جهت مطالبات مردم منطقه و برای رسانه های کشوری و فضای ملی است که پایگاه خبری تحلیلی عصرهامون در این راستا اقدام های خوبی انجام داده است.

وی با بیان این که حمایت های قضایی یکی از نیازمندی های اصلی رسانه ها است، گفت: یکی از اقدام های اصلی که ستاد امر به معروف و نهی از منکر می تواند انجام دهد حمایت از فعالان رسانه ای در دادگاه هاست که در این راستا تفاهم نامه ای با قوه قضاییه و مرکز وکلا برای رسانه ها و هر کسی که امر به معروف کند داریم و بر مبنای آن وکیل رایگان در اختیار این افراد قرار می گیرد، چراکه رسانه ها خیلی به این حمایت قضایی نیاز داشتند.

این مقام مسئول اضافه کرد: علاوه بر این، در حوزه سیاست گذاری هم اقدام هایی آغاز شده که در فالب آن طراحی قانون جامع در حوزه امر به معروف صورت می گیرد و بر اساس آن قوانین دست و پاگیر رسانه ها در این بخش حل می شود.

وی با تاکید بر این که رسانه ها در برافراشتن علم امر به معروف و نهی از منکر خیلی می توانند نقش آفرین باشند، ابراز امیدواری کرد: حس مسئولیت در احیای این فریضه مهم در همه رسانه ها زنده شود.

نقش آفرینی عصرهامون در منطقه

محسن اکبری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان در این دیدار با تسلیت ایام حزن و اندوه اهل بیت (ع) گفت: پایگاه خبری عصرهامون  با برخورداری از مدیرمسئول و نیروهای توانمند و انقلابی در راستای انسجام رسانه ای گام های ارزشمندی برداشته است.

وی با بیان این که هم تراز انقلاب بودن، با انقلابی بودن تفاوت دارد، افزود: خیلی ها انقلابی بودند، اما در تراز انقلاب بودن و ماندن به نوع عملکرد و عاشورایی فکر و عمل کردن ما در صحنه ملی بر می گردد که این ویژگی در مجموعه نیروهای عصرهامون وجود دارد.

این مقام مسئول اضافه کرد: پرداختن به معضلات سیستان و بلوچستان از دغدغه های جدی این پایگاه خبری است که ارتباط و همدلی ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان و این رسانه راهگشای بسیاری از مشکلات خواهد بود.

وی با تاکید بر پرورش نیروهای پرتلاش در این رسانه ابراز امیدواری کرد: به واسطه پوشش های رسانه ای که در سراسر استان توسط عصرهامون انجام می شود، شاهد ثمراتی خوبی برای این خطه باشیم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426441
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *