سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹
۰
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خبر داد:

الزام معادن با بیش از 25 نفر کارگر برای استفاده از مسئول ایمنی صلاحیت دار

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهمنامه همکاری این اداره کل و سازمان نظام مهندسی معدن استان و پیرو مفاد قانونی مرتبط، معادنی که بیش از 25 نفر کارگر داشته باشند، عملیات در آنها باید تحت نظر یک نفر مسئول ایمنی صلاحیت دار انجام گیرد.
الزام معادن با بیش از 25 نفر کارگر برای استفاده از مسئول ایمنی صلاحیت دار
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون  مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در آیین امضای تفاهمنامه همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان نظام مهندسی معدن استان بیان کرد: معادنی که کمتر از 25 نفر پرسنل دارند، عملیات در آنها تحت نظر سرپرست معدن یا مسئول فنی آن انجام می شود.

وی اظهار داشت: طبق این تفاهم‌نامه، استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود و اقدام مشترک برای توسعه فرهنگ ایمنی کار در معادن و صنایع معدنی، با انجام همکاری‌های فرابخشی برای حفظ سلامت شغلی سرمایه‌های ارزشمند انسانی و کاهش هزینه‌های حوادث ناشی از کار محقق خواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: معدن یکی از رسته های پر کشش و پر اشتغال در سیستان و بلوچستان به شمار می رود و ما این آمادگی را داریم تا برای حمایت از ایجاد فرصت های شغلی پایدار در این بخش، همکاری لازم را با دست اندر کاران و فعالان این حوزه انجام دهیم.

جهاندیده با بیان اینکه درسال گذشته و نیز 5 ماهه ابتدایی امسال خوشبختانه هیچگونه حادثه ناشی از کار در سطح معادن استان گزارش نشده است، ابراز امیدواری کرد تا همکاری بخش دولتی و خصوصی با هم در این بخش بسیار کارگشا واقع شود .

وی در ادامه با اشاره به آمار پایین آسیب های شغلی منجر به فوت در استان نسبت به متوسط کشوری، تصریح کرد: نرخ آسیب شغلی منجر به فوت در استان ( به ازای 100 هزار نفر کارگر)، رقم 2 بوده که کمتر از نرخ متوسط کشوری (5) گزارش شده است.

بیش از 850 نفر عضو نظام مهندسی معدن استان هستند

کاظم شعبانی گورجی رییس سازمان نظام مهندسی معدن سیستان وبلوچستان نیز گفت: بیش از 850 نفر عضو این سازمان هستند و صیانت از منابع معدنی از کارکردهای اصلی این سازمان است.

وی با تقدیر از اقدامات اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در توجه به امر آموزش تخصصی ایمنی و نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات مربوطه، اظهار امیدواری کرد تا از طریق گسترش همکاری های مشترک، صیانت از نیروی کار و افزایش بهره وری مناسب بیش از گذشته مورد اهتمام قرار گیرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 426442
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *