دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹
۰
صف هایی که امان مردم را برید؛

یک جایگاه CNG سهم مردم کلان شهر جنوب شرق کشور از تدبیر دولت/15 مجوز جدید به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت

خسرو خلیلی گفت: کارگروه CNG توانست 15 مجوز رایگان شامل هشت مجوز برای منطقه نفتی زاهدان و هفت مجوز برای منطقه نفتی چابهار در جنوب بلوچستان اخذ کند.
یک جایگاه CNG سهم مردم کلان شهر جنوب شرق کشور از تدبیر دولت/15 مجوز جدید به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت
به گزارش پهره، به نقل از زاهدنیوز،کلان شهر زاهدان فقط یک جایگاه سوخت CNG  دارد که  این موضوع سبب  معطلی شهروندان و گله‌مندی آنان شده و مشکلات زیادی از جمله تشکیل صف های طولانی و ایجاد ترافیک را برای مردم به وجود آورده است.

 برای حل این مشکل مسئولان پخش فرآورده‌های نفتی باید مراحل و شرایط واگذاری جایگاه CNG را برای متقاضیان تسریع و تسهیل کنند چرا که این موضوع باعث شده تا در این شرایط کرونایی به دلیل کمبود جایگاه‌ها صف‌هایی طویل ایجاد شده وسلامت مردم به خطر بیفتد.

آزادمنش یکی از رانندگان تاکسی در زاهدان در این باره گفت: شهر زاهدان با این وسعت و تعداد زیاد خودرو، تنها یک جایگاه سوخت دارد و ما رانندگان ناچاریم وقت بسیاری را در صف سوخت گیری بگذرانیم و در این هوای گرم ، صف‌های طولانی را تحمل کنیم.

وی افزود: مسئولان باید فکری برای احداث جایگاه های بیشتر در شهر بکنند تا مردم ساعت ها در صف سوختگیری نباشند.

وی ادامه داد: من راننده هستم و روزی ام از همین راه به دست می آید اگر در هر بار سوختگیری، وقتم در صف ها تلف شود از کار و زندگی باز می مانم.

میری یکی دیگر از شهروندان در این باره عنوان کرد: شهر زاهدان با این جمعیت باید دارای چندین جایگاه سوخت گاز داشته باشد چرا که تعداد رانندگانی که از سوخت گاز استفاده می کندد در حال افزایش است و این کمبود جایگاه سبب معطلی مردم در صف های سوخت می شود.

وی خاطرنشان کرد: زاهدان با این وسعت باید چندین جایگاه سوخت داشته باشد تا وقت و انرژی مردم در صف ها هدر نرود.

معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زاهدان در دی ماه سال گذشته گفته بود ۴۲ نفر متقاضی دریافت امتیاز تاسیس جایگاه سوخت CNG هستند که پنج نفر شرایط لازم را داشتند اما هنوز زاهدان، تنها یک جایگاه سوخت دارد.

۱۵مجوز CNG به استان اختصاص یافت

خسرو خلیلی معاون بازرگانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی زاهدان درباره اقدامات انجام شده برای تاسیس جایگاه و رفع مشکلات مردم در گفت و گو با خبرنگار ما ، بیان کرد: احداث جایگاه CNG صنعتی جدید در این استان است و هنوز در استان استقبال زیادی از این موضوع نشده است، در بهمن سال گذشته مجوز هایی را دادند و در اردیبهشت فراخوان دادیم که ۲۹ متقاضی جدید وارد عمل شدند با پیگیری انجام شده توانستیم ۱۵ تجهیزات رایگان برای کل استان بگیریم.

وی افزود: این تجهیزات رایگان ۸۰ درصد هزینه های ساخت جایگاه را پوشش می دهد سرمایه گذاران را شناسایی کردیم و 29 متقاضی برای این کار داشتیم اما بیشترین مشکل در این راستا موضوع زمین و مالکیت آن است متقاصیان باید زمین ملکی داشته باشند یا اجازه استفاده از زمین را داشته باشند که این باعث می شود نسبت به صدور مجوز ساخت عقب باشیم.

وی با بیان اینکه ۱۵مجوز CNG برای استان گرفتیم که تخصیص داده شده است ، خاطرنشان کرد: کارگروه CNG توانست 15 مجوز رایگان شامل هشت مجوز برای منطقه نفتی زاهدان و هفت مجوز برای منطقه نفتی چابهار در جنوب بلوچستان اخذ کند.

خلیلی تاکید کرد: شهرداری زمین های متعددی برای ساخت جایگاه به ما معرفی کرد اما برخی مشکل فنی یا تغییر کاربری دارند که مشکل در حال برطرف شدن است، مسئولین برای اینکه درآمد این کار برای شهرداری باشد به دنبال حل این موضوع برای خدمات بیشتر به مردم هستند.

وی اذعان کرد:همه تلاش ما براین است که راهگشا باشیم تا پروژه انجام شود چهار مجوز جایگاه دومنظوره گرفتیم اگر سرمایه گذاران جایگاه CNG بزنند در کنارش مجوز تاسیس جایگاه بنزین هم به آنها می دهیم و تاکنون قراداد دو مورد در حال انجام است.


انتهای پیام/
کد مطلب: 426921