شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۰۹:۰۶
۰
سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر؛

حقوق قشر زحمت کش باید به موقع پرداخت شود/ با پشتیبانی و مانع زدایی واحدهای غیر فعال یا نیمه فعال به چرخه تولید بر می گردند

علی شعبانی گفت: امسال در راستای تحقق فرمان رهبر انقلاب در جهت پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، مسئولین ایرانشهر مصمم هستند تا واحد های غیرفعال یا نیمه فعال را مجددا به چرخه تولید برگردانند.
حقوق قشر زحمت کش باید به موقع پرداخت شود/ با پشتیبانی و مانع زدایی واحدهای غیر فعال یا نیمه فعال به چرخه تولید بر می گردند
علی شعبانی، سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به روند فعالیت صنایع شرکت بافت بلوچ، بیان کرد: با حمایت دولت و تلاش مسئولین، بازگشت کارخانه به چرخه تولید تاکنون پیشرفت قابل توجهی داشته و امیدواریم بزودی شاهد افتتاح بخش بافندگی آن نیز باشیم.

وی با اشاره به اهمیت کار و کارگری، افزود: جوهر ذاتی انسان کار و تلاش بوده و انسان تنبل و بی کار که سربار جامعه باشد منفور است انسان ها برای رسیدن به تعالی باید با شوق به سمت فعالیت موثر بروند.

سرپرست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر با بیان اهمیت نقش و جایگاه کارگران، تصریح کرد: کارگرها در سقوط نظام ستمشاهی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشتند و پس از آن محور برافراشته ماندن بیرق عزت و استقلال اقتصادی، روشن ماندن مشعل تولید و اقتصاد و عدم نیاز به خارج بودند.

وی اضافه کرد: مسئولین موظف هستند تا حقوق و منزلت کارگران را رعایت کنند و اقدامات لازم را برای بهبود زندگی و برخورداری شایسته آنان از دست رنج شان انجام دهند.

شعبانی با توجه به ضرورت برقراری عدالت در جامعه، خاطرنشان کرد: عدالت اسلامی یعنی هر کس به اندازه تلاش و استحقاق خود از مواهب، نعمت ها و حقوق اجتماعی بهره مند باشد.

رییس ستاد اشتغال و کارآفرینی ایرانشهر گفت: وظیفه ما در جایگاه یک مسئول فراهم کردن زمینه بهره مندی کارگران از آسایش و رفاه اقتصادی و اجتماعی بوده که در حقیقت حاصل تلاش آن ها برای جامعه است.

سرپرست فرمانداری ایرانشهر با اشاره به لزوم فراهم کردن بستر قانونی حفظ حقوق کارگر، بیان کرد: تنظیم روابط کار یعنی رابطه بین دولت، کارفرما و کارگران که مسئله بسیار مهم امروز ایران و جهان است، باید به نحوی سامان یابد که ضمن توجه به سود کارفرمای سرمایه گذار، نگاه ویژه به زندگی، رفاه، امنیت شغلی کارگر و دفاع از عزت و کرامت او در محوریت قانون باشد.

شعبانی گفت: باید به سمتی پیش برویم که کارگران در سرمایه گذاری واحد های بزرگ تولیدی سهیم باشند و با احساس تعلق و از خود دانستن بنگاه، کارخانه یا واحد تولیدی، شاهد شکوفایی کارخانجات و رونق تولید خواهیم بود.

سرپرست معاونت استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر خاطر نشان کرد: انجمن ها، شوراها و تشکل های کارگری باید در جهت حمایت و استیفای حقوق کارگران تلاش کنند و به نوعی صدای کارگر باشند و در تعامل، تنظیم روابط کار بین دولت، کارفرما و کارگر نقش موثر ایفا کنند.

وی با اشاره به وضعیت کار و اشتغال ایرانشهر تصریح کرد: امسال در راستای تحقق فرمان رهبر انقلاب در جهت پشتیبانی و مانع زدایی از تولید، مسئولین شهرستان مصمم هستند تا واحد های غیرفعال یا نیمه فعال را مجددا به چرخه تولید برگردانند و با افزایش ظرفیت تولید در جهت اشتغالزایی و توسعه پایدار این منطقه گام های سازنده ای بردارند.

شعبانی بیشینه سازی تولید در واحد های فعال فعلی ایرانشهر را از دیگر برنامه های مهم در سال جدید اعلام کرد و گفت: توانمند سازی کارگران و آموزش و تربیت نیروهای ماهر مورد نیاز شهرستان برنامه بعدی است که با همکاری مراکز علمی و آموزشی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همچنین در جهت ثبات اشتغال و توسعه ایرانشهر، جذب سرمایه گذاران بومی و داخلی و سرمایه گذاران خارجی با اولویت هم استانی های مقیم خارج در دستور کار کارگروه اشتغال و برنامه ریزی شهرستان است.
< br/> انتهای پیام/
کد مطلب: 428186
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *