شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ۱۵:۱۴
۱
رئیس اداره هواشناسی ایرانشهر؛

عمده فعالیت چرخند حاره ای در جنوب شهرستان و ارتفاعات خواهد بود/از تردد در مسیر رودخانه خودداری شود

مجید خواجه زاده فهرجی گفت: شهروندان از رفتن به مسیر رودخانه ها و ارتفاعات با توجه به فعالیت چرخند حاره ای (شاهین) خودداری کنند.
عمده فعالیت چرخند حاره ای در جنوب شهرستان و ارتفاعات خواهد بود/از تردد در مسیر رودخانه خودداری شود
مجید خواجه زاده رئیس اداره هواشناسی ایرانشهر در گفت و گو با پهره بیان کرد: چرخند حاره ای از روز گذشته فعالیت خود را در جنوب استان آغاز کرده است و با توجه به اینکه عمده فعالیت آن در جنوب استان است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز ۲ هواشناسی، ادامه داد: فعالیت چرخند در ایرانشهر عمدتا در ارتفاعات و در قسمت جنوب شهر به سمت نیکشهر خواهد بود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: شهروندان از رفتن به مسیر رودخانه ها و ارتفاعات با توجه به فعالیت چرخند حاره ای (شاهین) خودداری کنند.

خواجه زاده اذعان کرد: برای ایرانشهر رگبار، رعد و برق و به ویژه باد شدید با سرعت بالای ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است که تا پایان روز یکشنبه ادامه خواهد داشت. < br/>
وی با اشاره به توصیف سامانه چرخنده حاره ای شاهین که صبح جمعه 9 مهر 1400 در موقعیت 65E و 23N قرار گرفته، گفت: براساس آخرین خروجی مدل های پیش یابی پیش بینی شده از جمعه شب ضمن تقویت به سمت شمال غرب و آب های دریای عمان حرکت کند و بعد از ظهر شنبه 10 مهر ماه در موقعیت 24.5N و 62E قرار بگیرد و سپس به سمت غرب تا جنوب غرب تغییر مسیر دهد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428769
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *