شنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۲:۰۳
۰
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

کشف فسیل نهنگ در روستای رودیک چابهار و انتقال آن به موزه منطقه آزاد

وحیدپورمردان از کشف فسیل نهنگ در روستای رودیک چابهار خبر داد و گفت: فسیل نهنگ کشف شده در روستای رودیک با همکاری دانشگاه زنجان به موزه منطقه آزاد منتقل می شود.
کشف فسیل نهنگ در روستای رودیک چابهار و انتقال آن به موزه منطقه آزاد
به گزارش پهره وحید پورمردان، مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: فسیل نهنگ کشف شده، در روستای رودیک از توابع شهرستان چابهار  با همکاری دانشگاه زنجان به موزه محیط زیست سازمان منطقه آزاد چابهار منتقل می شود.

وی ادامه داد: استخراج فسیل نهنگ بر اساس روش های نوین علمی و توسط دانشگاه زنجان در حال انجام است و مراحل انتقال آن با نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست توسط این دانشگاه انجام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: نکته مهم این خبر کشف فسیل نهنگ در ارتفاعات کوه های اطراف چابهار است که جای تحقیق و بررسی دقیق علمی دارد.

پورمردان اظهار کرد: فسیل های جانوری از نظر زیست محیطی، دیرینه شناسی، گردشگری و ... دارای اهمیت هستند، روستای رودیک و کوههای اطراف آن از توابع شهرستان دشتیاری دارای فسیل های جانوری مختلفی از انواع موجودات دریایی شامل حلزون ها، صدف ها، بندپایان و سایر آبزیان بوده که سال قبل یکی از این مناطق توسط مامورین حفاظت محیط زیست چابهار با همکاری جوامع محلی شناسایی شده است.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 428971