سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۰:۵۳
۰
امام جمعه موقت اهل سنت؛

سیستان و بلوچستان جایی برای تفرقه افکنی بین برادران سنی و شیعه ندارد/توهین کننده به مذاهب باید مجازات شود

مولوی خلیل رسولی زاده گفت: وحدت شکنان از هر قشر و طیفی باید بدانند که در ایران اسلامی و خصوصا در سیستان و بلوچستان، جایی برای تفرقه افکنی بین برادران اهل سنت و تشیع وجود ندارد.
سیستان و بلوچستان جایی برای تفرقه افکنی بین برادران سنی و شیعه ندارد/توهین کننده به مذاهب باید مجازات شود
مولوی خلیل رسولی زاده، امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: از دیدگاه ما اگر یک اهل‌سنت به مقدسات شیعه توهین کند به شدت محکوم است و باید مجازات و اگر نیز برعکس یک شیعه به مقدسات اهل‌سنت توهین کند باید مجازات شود.

وی افزود: افراطیون و تندروهای مذاهب به نفع شیعه و سنی نیستند، بلکه مایۀ بدنامی هستند و به مذهب ها ضربه می‌زنند.

این خطیب جمعه اهل سنت تصریح کرد: این که از گناه دوری کنیم، بهترین روش مواظبت از نفس بوده و این کار در مراحلی چون عمل برای ثواب، عمل برای رسیدن به خدا و عمل همراه با اخلاص اتفاق می افتد.

وی اضافه کرد: بزرگان دین ما هم برای موفقیت و دوری از گناه، از خود مراقبت می کردند و این مراقبت سبب نزدیکی آن ها به خداوند متعال می شده است.

مولوی رسولی زاده اذعان کرد: همه مسلمانان اهل سنت و اهل تشیع لازم است با وحدت عمل در سایه تعالیم روح بخش قرآن و اعتقاد به مبانی اسلام با نقشه های استکبار مبارزه کنند.

وی خاطرنشان کرد: وحدت شکنان از هر قشری باید بدانند که در ایران اسلامی و خصوصا در سیستان و بلوچستان، جایی برای تفرقه افکنی بین برادران اهل سنت و تشیع وجود ندارد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429159
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *