دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۰۰
۰
استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان ایرانشهر؛

مردم ایران به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند/ راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن شکن بود

مریم شمس گفت: مردم ایران به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند و برخلاف تصور دشمنان در چله ی دوم انقلاب نیز محکم پای آن ایستادند.
مردم ایران به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پایبند هستند/ راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن شکن بود
مریم شمس، استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در زمان قبل از انقلاب فشارهای زیادی بر کشور عزیز ما ایران تحمیل می شد کسانی که به یاد دارند می دانند که دوران ستم شاهی با دوران بعد از انقلاب اصلاً قابل مقایسه نیست انقلاب اسلامی برکات زیادی را به همراه داشته است‌.

وی افزود: در زمان پهلوی ناکارآمدی مسئولان و وابسته بودن شاه به بیگانگان، ظلم بزرگی در حق مردم ایران بود و ملت در آن دوران از فقر و نداری دست و پنجه نرم می کردند و خیلی از نظر معیشتی مشکل داشتند.

وی تصریح کرد: در دوران شاهنشاهی کارخانجات، پتروشیمی، آب و برق گاز امکانات رفاهی از سطح خیلی پایینی برخوردار بودند و مردم روستاها اصلا فراموش شده بودند و به افراد طبقه پایین به‌ هیچ عنوان توجه نمی شد ولی بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی امام فرمودند: انقلاب مال پابرهنگان است و توجه ویژه داشتن به زحمتکشان و طبقه پایین از ویژگی های این نظام بود.

شمس خاطرنشان کرد: ایران اسلامی در عرصه های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، علمی و فناوری کارهای زیادی انجام داده است و همه ما باید یک نگاه واقع بینانه و منصفانه به واقعیت های فعلی جامعه داشته باشیم.

وی عنوان کرد: رژیم پهلوی وضعیت اقتصادی را برای مرفه نشینان به خوبی جلوه می‌داد، اما نگاه دقیق به ساختار و برنامه های اقتصادی و نحوه عملکرد مدیریت کلان کشور در این زمینه و شرایط اکثر طبقات زیرین جامعه همگی حکایت از وضعیت رو به وخامت و آسیب اقتصاد کشورمان در آن دوران را دارد.

وی بیان کرد: دوران پهلوی بیشتر روستاهای ایران آب آشامیدنی، امکانات بهداشتی و برق و راه نداشتند و اما عملکرد ها نشان می دهد که انقلاب اسلامی در توسعه ها و در مقایسه با شرایط قبل از انقلاب بسیار خوب عمل کرده، مخصوصاً در توسعه آب برق تلفن گازرسانی به شهرها و روستاها، ساخت مسکن، راه ها به ویژه در روستاهای محروم پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی گفت: اکنون برخی بانوان و جوانان در منازل خود با توجه به حمایت ها و پشتیبانی های بسیج سازندگی سپاه پاسداران، کمیته امداد مشاغل خانگی ایجاد کردند که این ها همه از خیر و برکات بعد از انقلاب است.

این کارشناس مسائل فرهنگی اضافه کرد: جهاد سازندگی بعد از پیروزی انقلاب در جبهه‌های جنگ حماسه آفرید و اکنون نیز در مناطق روستایی و شهری با هدف رفع محرومیت زدایی فعالیت می کنند و انصافاً هم بسیاری از مشکلات را برطرف کردند.

وی با بیان اين که قدرت ایران اسلامی در همه عرصه ها زبانزد تمام ابر قدرت هاست، بیان کرد: امام راحل فرمود: این انقلاب سفید بود اما انقلاب شاه در سایر مملکت در شوروی در فرانسه انقلاب خونین بود که میلیونها نفر آدم کشته و خرابی ها متحمل شدند.

وی عنوان کرد: امام خمینی (ره) در نگاه عارفانه خودش، خداوند را بسترساز انقلاب ایران می داند که اراده الهی و تاثیرگذاری امدادهای غیبی بر روند پیروزی اسلام را باید وجه تمایز اساسی آن از دیگر پدیده‌های سیاسی تاریخی بدانیم.

وی خاطرنشان کرد: با رهبری آگاهانه مقام معظم رهبری آیت انقلاب تا انقلاب مهدی موعود ادامه دارد.

این استاد حوزه علمیه خواهران ایرانشهر خاطرنشان کرد: حضور میلیونی امروز مردم در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در یک کلمه، دشمن‌شکن بود؛ دشمنانی که هیچگاه تصور نمی‌کردند مردم ایران در چله دوم انقلاب‌شان، همچنان محکم پای آن ایستاده باشند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429470
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *