چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ ۰۸:۵۲
۰
یک کارشناس مسائل سیاسی؛

قدرت؛ عامل اصلی و اساسی حفظ تمامیت  ارضی هر کشور است/آمریکا و غرب عامل اصلی بحران اوکراین

حجت اله صادقی گفت: جبهه استبداد و استکبار و در راس آن آمریکا در بحث روایت گری نسبت به حادثه روسیه آنچه می خواهند بلد کنند، این کهآمریکا و غرب عامل اصلی بحران اوکراین مقصر این ماجرا روسیه است.
قدرت؛ عامل اصلی و اساسی حفظ تمامیت  ارضی هر کشور است/آمریکا و غرب عامل اصلی بحران اوکراین
حجت الله صادقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: اگر یک واکاوی دقیق نسبت به موضوع روسیه و اوکراین داشته باشیم، متوجه مسئله قدرت می شویم، به عنوان مثال اگر ما خواسته باشیم قدرت را در عرصه های مختلف چون جنگ سخت، نرم و شناختی بررسی کنیم، مشاهده می شود آن قراردادی که در سال ۱۹۹۴ بسته شد، اوکراین را در حقیقت خلع سلاح هسته ای کرد.

وی افزود: در حقیقت همین مسئله خلع سلاح هسته ای شدن اوکراین باعث شد که روسیه جرأت رویارویی را داشته باشد و این عامل اصلی اتفاق این روزها شد.

این کارشناس اضافه کرد: قدرت در عرصه جنگ سخت عامل و اصل اساسی است و برای حفظ تمامیت هر کشوری به خصوص در جمهوری اسلامی ایران باید مبنا و الگو قرار بگیرد که این مسئله را در هشت سال دفاع مقدس به وضوح مشاهده کردیم.

وی با بیان این که تبلیغات و نگرش های رسانه ای بسیار متفاوت هستند، اظهار کرد: آن اتفاقی که روسیه در رابطه با استفاده نرم افزارهای داخلی رقم زد، امروز شاید لطماتش را خود او هم می خورد.

آمریکا و غرب عامل اصلی بحران اوکراین

صادقی گفت: در بحث جنگ شناختی و روایتگری نیز مقام معظم رهبر تاکید بسیاری نسبت به این موضوع و جهاد تبیین دارند، امروز ماجرا را می بینید، جبهه استکبار و استبداد و در راس آن آمریکا در بحث روایتگری نسبت به حادثه روسیه آن چیزی را که می خواهند علنی به جهانیان نشان دهند، این است که مقصر این حادثه روسیه بوده است.

وی اضافه کرد: این در صورتی است که اگر این اتفاقات را اگر خواسته باشیم بررسی و ریشه یابی کنیم، می بینیم غرب و استکبار و در راس آن آمریکا باعث و بانی تمامی این اتفاقات است.

صادقی بیان کرد: امروز اگر می خواهیم در بحث گفتمان و قدرت مقدس جمهوری اسلامی ایران و در عرصه جنگ سخت بحث موشکی و  هسته ای موفق شویم و به حد مطلوب جنگ شناختی، روایتگری و تبیین برسیم حقیقت ماجرا این است که برای ملت خود تبیین کنیم و اگر در این عرصه گام برنداریم و در هر یک از این سه بخش ضعف داشته باشیم و نگاهمان نگاه دقیقی نباشد، قطع به یقین ضربه خواهیم خورد.

وی گفت: در حوادث اوکراین جنگ شناختی و روایتگری مختلفی را مشاهده می کنیم که حالت غیر واقعی و آن گونه که مد نظر دنیای استکبار و استبداد است،به همه نشان می دهند، در صورتی که حقیقت ماجرا چیز دیگری است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: چالش امروز اوکراین بر می گردد به سال ها قبل و نشستن پای میز استکبار و توجه به گفته های مستکبران و غربی ها و باعث شد آنان به این حال و روز بیفتند،  پس گفتمان قدرت چه در زمینه موشکی، نظامی و هسته ای و  جنگ نرم تبلیغاتی و رسانه ای و عرصه روایتگری و شناختی  تعیین کننده بوده و حقیقت این ها موضوع هایی است که نسبت به آن ها باید آگاهی کامل داشته باشند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429521