يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ۱۱:۰۱
۰
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

نیروی کار ماهر باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می شود

حامد آرامش گفت: نقش نیروی انسانی ماهر و کارآمد بسیار مهم و حیاتی است که می‌تواند اقتصاد هر کشور را هدایت و باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها شود.
نیروی کار ماهر باعث افزایش بهره وری و کاهش هزینه ها می شود
به گزارش  پهره به نقل از عصرهامون؛ حامد آرامش، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در بازدید از اداره ماشین آلات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار داشت: این مرکز با بهره‌گیری از توان نیروهای متخصص بومی، از چند سال گذشته تاکنون تعمیر و نوسازی ماشین‌آلات راهداری را با همکاری بخش خصوصی مورد توجه قرار داده است و موجب تاثیرات مثبت در کاهش هزینه ها و افزایش بهره بروی ماشین آلات شده است.
 
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: واحد تعمیر خودروهای سنگین و نیمه سنگین این مجموعه بعنوان مجری طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی نیز فعالیت می کند.
 
آرامش بیان کرد: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی، در راستای اجرایی كردن بند ۲ سیاست‌های کلی اشتغال ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری و بند ۵ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی با رویکرد ایجاد بسترهای لازم برای اشتغالی مولد و پایدار و همچنین استمرار و تثبیت فرصت‌های شغلی موجود و مورد نیاز جامعه با استفاده از ظرفیت‌های بخش‌های غیردولتی در توسعه آموزش‌های مهارتی و در راستای استفاده از ظرفیت‌های آموزشی موجود در محیط‌ های کارگاهی و توسعه و تنوع الگوهای آموزشی تدوین شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در این طرح متقاضی در کنار استاد کار (مربی) و در محیط کار واقعی دوره آموزشی مهارتی را سپری می‌کند، یادآور شد: مراکز آموزشی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در سطح استان با ارائه خدمات و تجهیزات کامل فنی و مهارتی پذیرای کارآموزان هستند تا با آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت و آموزش در محیط کار واقعی افراد جویای کار بویژه جوانان را به اشتغالزایی نزدیک تر کنند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429602