يکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۵:۱۱
۰
یک کارشناس علوم تغذیه؛

زنان باردار برای روزه گرفتن حتما با پزشک خود مشورت کنند

پریناز ستوده گفت: زنان باردار برای روزه گرفتن حتما با پزشک خود مشورت کنند.
زنان باردار برای روزه گرفتن حتما با پزشک خود مشورت کنند
پریناز ستوده، کارشناس علوم تغذیه در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: سه نکته اصلی در راستای تغذیه در ماه مبارک رمضان مطرح بوده که که شامل تنوع، تعادل و استفاده از مواد غذایی با کالری مناسب است.
وی افزود: ما باید وعده افطار را با آب جوش یا چای کم رنگ همراه با یک عدد خرما شروع و بعد از آن هم از غذاهای سبک تر و کالری کم تر استفاده کنیم.
این کارشناس علوم تغذیه تصریح کرد: تا جایی که امکان دارد باید در پخت غذاها از سبزیجات استفاده شود و از وعده غذایی چون نان و پنیر و سبزی که از عادات قدیم ما ایرانی ها در سفره افطار است غافل نشویم‌.
وی تصریح کرد: روزه داران عزیز باید این مسئله را مورد توجه قرار بدهند که وعده سحری مانند وعده های نهار بوده و باید در این زمینه به نحوی برنامه ریزی شود و مواد غذایی مورد مصرف قرار بگیرند که در طول روز فرد احساس گرسنگی چندانی نداشته باشد.
ستوده اضافه کرد: در وعده سحری باید از سبزیجات استفاده شود و بین افطار و سحر مصرف میوه و سبزیجات به هیچ عنوان فراموش نشود.
وی اضافه کرد: میوه و سبزیجات دارای فیبر بسیار بالایی هستند و به خاطر این خاصیت ها اگر فرد روزه دار از این مواد غذایی استفاده‌ کند در طول روز کمتر احساس وجود داره باعث گرسنگی کرده و آب بدنش حفظ شود.
این کارشناس علوم تغذیه خاطرنشان کرد: باید در ایام ماه مبارک رمضان به این مسئله هم توجه شود که در وعده سحر از چای کمتر استفاده کنیم چون باعث دفع پ آب بدن می شود و بعد از فرد احساس تشنگی می کند.
وی اضافه کرد: همچنین فرد روزه دار در این ایام مصرف غذاهای پر چرب و شور را حتما به حداقل برساند و مصرف شیرینی‌جات را نیز بسیار کم کرد.
وی تصریح کرد: افرادی که دارای زمینه ای هستند خصوصا بانوان باردار قبل از این که تصمیم به روزه داری بگیرند با پزشک متخصص خودشان مشورت کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429676