سه شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۰۲:۱۸
۰
بسیج سازندگی، مصداق خدمت بی منت به مردم؛

اقتصاد مقاومتی راه غلبه بر جنگ تحریمی دشمن است/محرومیت‌ زدایی مهم‌ترین ماموریت گروه های جهادی

رضا نوری جوان، مسئول بسبج سازندگی سپاه شهرستان ایرانشهر گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های مهم این مجموعه توسعه و حمایت از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی است.
اقتصاد مقاومتی راه غلبه بر جنگ تحریمی دشمن است/محرومیت‌ زدایی مهم‌ترین ماموریت گروه های جهادی
به گزارش پهره؛ موضوع اقتصاد مقاومتی از سال ۸۹ با دستور مقام معظم رهبری ابلاغ شد و در دستور کار ارگان ها، ادارت و سازمان ها قرار گرفت.
در حقیقت اقتصاد مقاومتی؛ اقتصادی است که در شرایط بروز ناملایمات ها و بحران‌ها یا در مسیر اهداف پویا و پایدار مطرح می شود.
همچنین تعریف دیگری که می توان از اقتصاد مقاومتی داشت این است که در شرایط فشار و تحریم های ظالمانه و خاصمانه می‌تواند تعیین کننده‌ی رشد و شکوفایی کشور باشد.
در واقع بسیج سازندگی تاکنون در عرصه های جهادی، خدمت رسانی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی فعالیت های فراوانی انجام داده و عقیده دست اندرکاران این مجموعه این است که به فرموده مقام معظم رهبری فقط با انجام فعالیت‌های جهادی و انقلابی می‌توان پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را میسر و امکان پذیر کرد.
توسعه و حمایت از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی اولویت بسیج سازندگی
در این راستا رضا نوری جوان، مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به اینکه حرکت انقلابی یکی از اصلی‌ترین محورهای فعالیت بسیج سازندگی است، بیان کرد: در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی صندوق های قرض الحسنه و اشتغال زایی پایدار، در حومه شهر و نقاط کم برخوردار این منطقه ایجاد شده است.
وی افزود: همچنین به همت بسیج سازندگی سپاه شهرستان ایرانشهر کارگاه های خانگی در راستای اشتغال زایی برای افراد جویای کار ایجاد شده است.
نوری جوان تصریح کرد: به ازای کارگاه های خانگی و خرد که در شهرستان ایرانشهر که ایجاد شده تسهیلات و وام به آنان تعلق گرفته است.
مسئول بسیج سازندگی سپاه شهرستان ایرانشهر خاطرنشان کرد: همچنین توزیع بسته های معیشتی در حومه شهر و نقاط کم برخوردار و پخت غذای گرم، مرمت و ساخت خانه‌هایی برای محرومین در حاشیه شهر و نیز بازسازی مدارس و مساجد از دیگر آثار بسیج سازندگی در رابطه با اقتصاد مقاومتی است‌.
وی عنوان کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا تیم های جهادی بسیج سازندگی سپاه شهزستان ایرانشهر با همیاری مراکز بهداشت به صورت منزل به منزل جهت یاری به بیماران و خانواده های آنان و همچنین در زمینه تولید ماسک در سه مرکز ایرانشهر، بمپور، بزمان و گند زدایی در معابر عمومی اقدامات موثری انجام دادند.
وی خاطرنشان کرد: صندوق قرض الحسنه امید با همکاری سپاه شهرستان ایرانشهر اقدام به راه‌ اندازی کارگاه های خانگی در نقاط شهری کرده است.
این مقام مسئول بیان کرد: بسیج سازندگی سپاه شهرستان ایرانشهر به عنوان خادمین مردم این منطقه با حفظ کرامت و منزلت، خدمت بی منت به محرومین ارائه می کنند و تیم های جهادی بسیج سازندگی اثبات کردند می توانند نقش بسیار موثری داشته باشند و با جان و دل و بی منت به مردم این منطقه خدمت کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429700