يکشنبه ۲۶ تير ۱۴۰۱ ۱۰:۰۰
۰
فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر؛

واقعه غدیر، از عوامل وحدت‌بخش بین مسلمانان است

محمد هراتی گفت: واقعه غدیر، از عوامل وحدت‌بخش بین مسلمانان است.
واقعه غدیر، از عوامل وحدت‌بخش بین مسلمانان است
محمد هراتی، فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: هجدهم ذی‌الحجه سال دهم هجرت، پیامبر اکرم (ص) به دستور خداوند متعال امام علی (ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد و واقعه غدیر در سفر حجة‌الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد.
وی افزود: عید سعید غدیر بشارت دهنده عزت، تمامیت، شرف، ارتقاء و رجوع ملت‌های بزرگ مسلمان است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در حقیقت واقعه غدیر که به موضوع امامت امیرمومنان(ع) و جانشینی پیامبراکرم(ص) اشاره دارد، موضوع اتصال نبوت به امامت و از مهمترین اعیاد مسلمانان به شمار می‌آید.
وی اضافه کرد: رسول خدا (ص) فرموده: روز غدیر خم برترین عید‌های امت من است و آن روزی است که خداوند بزرگ دستور داد، برادرم علی بن ابی طالب را به عنوان پرچمدار امتم منصوب کنم، تا بعد از من مردم توسط او هدایت شوند، و آن روزی است که خداوند در آن روز دین را تکمیل و نعمت را بر امت من تمام کرد و اسلام را به عنوان دین برای آنان پسندید.
وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری با توجه به بصیرت بی‌نظیر خود طرح مسئله غدیر خم را یکی از عوامل وحدت می‌دانند و می‌فرمایند مسأله غدیر هم می‌تواند مایه وحدت باشد.
هراتی خاطرنشان کرد: به مناسبت گرامیداشت روز عید سعید غدیر جشن محوری با حضور رئیس مردم ولایت‌مدار شهرستان ایرانشهر روز دوشنبه ۲۷ تیرماه در مسجد جامع آل رسول(ص)ایرانشهر برگزار می‌شود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429894
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *