دوشنبه ۱۶ آبان ۱۴۰۱ ۱۱:۲۴
۰
یک کارشناس مذهبی؛

هوشیاری مردم فتنه های اخیر دشمن را بی اثر می‌کند/ با ایجاد آشوب آب به آسیاب دشمن نریزید

حجت الاسلام والمسلمین جواد قنبری گفت: وظیفه امروز همگان ولایتمداری بوده و نباید با عدم آگاهی آب در آسیاب دشمن بریزیم و فتنه ای که آن ها ایجاد کردند وارد آن فتنه بشویم و در حقیقت به نوعی گرفتار جنگ تبلیغاتی دشمن شویم.
هوشیاری مردم فتنه های اخیر دشمن را بی اثر می‌کند/ با ایجاد آشوب آب به آسیاب دشمن نریزید
 حجت الاسلام و المسلمین جواد قتبری، کارشناس مسائل مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت استکبار به معنای بزرگی و ادعای بزرگی کردن است و این قدرت به ذات بستگی دارد و حاکمیت به ذات مختص خداوند سبحان و تعالی است.


وی افزود: حق مالکیت فقط مختص خدا بوده و بنابراین مخلوقی اگر از روی بزرگ بینی اطاعت خداوند امتنان  بورزد به او مستکبر می گویند.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: نخستین مستکبر ابلیس بوده که از امر خدای بزرگ سرپیچی کرد و امروز پیروان آن شیطان مستکبران بر روی زمین هستند و در طول تاریخ تقابل اندیشه حق با اندیشه باطل را شاهد بودیم و وجود دارد.


وی اضافه کرد: اما خداوند تبارک و تعالی می فرماید پیروزی نهایی مختص حق طلبان بوده و 
عاقبت کار آن هایی که در اطاعت خداوند قرار وظیفه امروز همگان ولایتمداری بوده و نباید با عدم آگاهی آب در آسیاب دشمن بریزیم و فتنه ای که آن ها ایجاد کردند وارد آن فتنه بشویم و در حقیقت به نوعی گرفتار جنگ تبلیغاتی دشمن شویم.
 


این کارشناس مذهبی عنوان کرد: آرمان های استکبار ستیزی محصول انقلاب و تفکرات شخصی حضرت امام نبوده بلکه ریشه عمیق در تعالیم اسلام دارد.

وی اذعان کرد: در حقیقت استکبار ستیزی یکی از تفکرات شخصی امام و انقلابیون بوده در حالی که این ریشه در آموزه های دینی دارد و این امر خدای تبارک و تعالی است که با مستکبران مقابله و مبارزه کنید و تسلیم نشوید.


این کارشناس مذهبی عنوان کرد: در واقع مستکبران برای اهل ایمان و اهل دین شبهه ایجاد می کنند و خود باخته در مقابل استکبار هستند و  بویی از اسلام و آموزه های دینی نبردند و شناختی نسبت به آن ها ندارند در واقع منافقینی هستند که در جامع اسلامی زندگی می کنند و به ظاهر اسلام را پذیرفتند.


وی عنوان کرد: امروز اهرم قدرت مسلمانان آموزه های دینی شان بوده و از اول انقلاب اهرم اصلی مان قدرت و ایمان بوده که با این باور ها در مقابل استکبار ایستادیم و همچنان در مقابلش هستیم.

 حجت الاسلام قنبری خاطرنشان کرد: امروز دشمنان به جنگ تبلیغاتی و تفرقه افکنی بین جوامع اسلامی و ایجاد فتنه قومیتی فتنه مذهبی پرداختند که شاید از این طريق بتوانند قدرت انقلاب اسلامی را کم کنند.

وی عنوان کرد: وظیفه امروز همگان ولایتمداری بوده و نباید با عدم آگاهی آب در آسیاب دشمن بریزیم و فتنه ای که آن ها ایجاد کردند وارد آن فتنه بشویم و در حقیقت به نوعی گرفتار جنگ تبلیغاتی دشمن شویم.


این کارشناس مذهبی گفت: اکنون جنگی که تفکرات و اراده های جوانان ما را مورد هدف قرار داده باید حواسمان کاملا جمع باشد که جوانان ما گرفتار و تسلیم این جنگ تبلیغاتی دشمن نشوند.

به گفته حجت الاسلام قنبری؛ وظیفه ما امروز مقاومت در مقابل بلاها است که دشمن دارد به وجود می‌آورد که این کار هم با جهاد تبیین امکان پذیر است.
  

این کارشناس مسائل مذهبی افزود: در زمان نبی اکرم (ص)  کسانی که که مدعیان جهاد بودند و در این مسیر گام برمی داشتند و نیز در فشار اقتصادی و نظامی قرار می گرفتند و خونشان، مالشان را در دفاع از اسلام فدا می کردند در واقع افرادی بودند که در مسیر دفاع اسلام و مقابله با جبهه باطل قدم بر می داشتند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430141
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *