سه شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۳۱
۰
بیماران از نبود تجهیزات بیمارستانی رنج می برند؛

دردهای بیماران کلیوی فنوجی هنوز ادامه دارد/ دردی که به صورت عمیق درمان نمی شود

برخي از شهروندان شهرستان فنوج از نبود بخش پیشرفته همودیالیز در بيمارستان ولیعصر(عج) ابراز گلایه دارند.
دردهای بیماران کلیوی فنوجی هنوز ادامه دارد/ دردی که به صورت عمیق درمان نمی شود














به گزارش پهره؛ همودياليز یکی از رايج ترين روش های درمان نارسايي پيشرفته و دائمي كليه است.

کلیه هاي سالم با خارج كردن مايعات اضافي، مواد معدني و مواد زائد، خون را پاک نگه می دارند.

آن ها در عين حال هورمون هایی را مي‌‌ سازند كه استخوان‌ هاي شما را محكم نگه مي ‌دارند و به توليد خون در بدن كمك مي ‌كنند.

در حقیقت هنگامي كه كليه‌ ها نارسا مي‌ شوند،‌ مواد زائد مضر و مايعات در بدن جمع مي شوند، فشار خون ممكن است بالا برود و گلبول‌ هاي قرمز خون به اندازه كافي در بدن توليد نشوند.


در واقع مسافت و فاصله زیاد با نزدیک ترین مرکز درمانی ارائه دهنده خدمات دیالیز باعث شد چند وقت پیش لزوم افتتاح بخش دیالیز در فنوج را ایجاد کرده بود که با افتتاح این مورد در بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان فنوج با دو تخت فعال، دو دستگاه دیالیز با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال، بخش زیادی از مشکلات بیماران دیالیزی این منطقه مرتفع می کند و ۱۱ بیمار گرفتار این مشکل از خدمات آن بهره مند خواهند شد.

درد بیماران نارسا کلیه به طور عمیق درمان نمی شود 

 در این راستا اربابی، یکی از شهروندان فنوجی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: اگر په بیمارستان ولیعصر (عج) این شهرستان دارای مرکز دیالیز بوده اما از امکانات و تجهیزات کافی و پيشرفته برخوردار نیست.

وی افزود: با کمبود تجهیز بخش دیالیز ما هر چند وقت برای درمان بیمار دیالیزی خود مجبور هستیم مسافت ها را طی کنیم تا در شهرستان های مجاور به مرکز همودیالیز دسترسی یابیم. 



افتتاح بخش همودیالیز بیمارستان ولیعصر(عج) فتوج 

در این راستا سعید موحد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: بخش همودیالیز بیمارستان ولیعصر ( عج ) شهرستان فنوج با زیربنای ۱۸۳ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان با مشارکت خیرین و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر احداث و تجهیز شد.

بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان فنوج در مسیر توسعه 


وی افزود: بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان فنوج به ۱۱ بیمار دیالیزی خدمات تخصصی ارائه می دهد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: با توسعه بخش های داخلی، اورژانس، تالاسمی، پانسیون پزشک، همراه سرای بیماران در آینده ای نزدیک شاهد تحول در حوزه درمان و ارائه خدمات تخصصی به بیماران نیازمند در شهرستان فنوج و حومه خواهیم بود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430143
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *