سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ۱۰:۵۱
۰
سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ایرانشهر:  

سمن‌ها، رکن مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند

سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: فعالیت سمن‌ها در کشور نقش بارز و برجسته‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی دارند.
سمن‌ها، رکن مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند

 
 
 
 
 
 
 
 مهرداد جهان‌دیده در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: در واقع سمن‌ها یک نهاد مستقل از دولت و در عین غیرانتفاعی و در خدمت مردم هستند که به همین دلیل به‌عنوان صدای مردم در جامعه به شمار می‌روند.
 
وی افزود: فعالیت سمن‌ها در کشور نقش بارز و برجسته‌ای در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی دارند که باید همه اقشار را به مشارکت در این نهادها تشویق کنیم.
 
 این مقام مسئول ادامه داد: در کنار افزایش گستره فعالیت‌ها حوزه اجتماعی و فرهنگی نباید از نقش مطالبه‌گری سمن‌ها در کشور غافل شویم و باید نقش آن را پررنگ‌تر کنیم. 
 
 وی اضافه کرد: نقش توانمندسازی سمن‌ها در افزایش مهارت‌های اجتماعی در حوزه‌های جوانان، بانوان و خانواده باتوجه‌به تأکید حوزه جوانی جمعیت حائز اهمیت است و می‌تواند راهگشای بسیاری از بحران‌ها و چالش‌ها باشد.
 
 جهان‌دیده عنوان کرد: باید تنوع‌بخشی و خلاقیت به فعالیت‌ها در سمن‌ها به‌طورجدی دنبال شود و نباید در این راستا برای خودشان بن‌بست قائل شوند البته لازمه آن همکاری و مشارکت اجتماعی است.
 
 سرپرست فرمانداری ویژه ایرانشهر خاطرنشان کرد: ما به‌طورجدی به دستگاه‌های اجرایی جهت استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد تأکید می‌کنیم تا از سمن‌ها به‌عنوان یک بازوی قوی در راستای اهداف و برنامه‌ها استفاده مؤثر کنند.
 
 وی اظهار کرد: باید امروز سازمان‌های مردم‌نهاد را در کنار و همکار خود بدانند نه در تقابل با خود تا بتوانند گره بسیاری از مشکلات حل شود.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 430614
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *