شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲ ۰۹:۴۴
۰
کارشناس مسائل مذهبی:

دشمن به دنبال بحران‌سازی از اختلافات است

 یک کارشناس مسائل مذهبی گفت: تفرقه‌افکنی ابزار دشمنان اسلام بوده که با بهره‌گیری از فرهنگ عاشورا می‌توان در برابر دشمن مقاومت کرد و او را به‌زانو در آورد.
دشمن به دنبال بحران‌سازی از اختلافات است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون حسن موسوی فخر در گفتگو با خبرنگار پهره بیان کرد: اتفاقاتی که از دیدگاه غربیان افتاده در زمینه این که خدا مرده و رنسانسی که اتفاق رخ‌داده یعنی تولد دوباره و غربی‌ها به این نتیجه رسیدند که دین صلاحیت اداره جامعه را ندارد؛ چون مسیحیت این اعتقاد را دارد که انسان یا باید دین یا عقل یا علم داشته باشد.
 
 وی افزود: دانشمندان بزرگی مثل گالیله در زندان‌های واتیکان زندانی بود به دلیل اینکه چرا به دنبال علم رفته؛ چون از نظر آنان چون علم و دین با هم ناسازگاری دارند.
 
 این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: در قرن ۱۵ و ۱۶ میلادی اروپا تصمیم گرفت ساحت جامع را از ساحت دین جدا کند؛ اما بعد از آن امام خمینی رحمت‌الله علیه نظریه ولایت‌فقیه را مطرح و ساختار حکومت را در ساختار دین تعیین کرد.
 
وی اضافه کرد: دو سال از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود که صدام با حمایت ابرقدرت‌های آن زمان به ایران اسلامی حمله کرد و ما از ۱۶ کشور دنیا اسیر داشتیم و تسلیحاتی که در اختیار صدام قرار داده بودند و سخنرانی خود را صدام ناقص گذاشت و گفت من سخنرانی خود را تکمیل خواهم کرد هفته بعد در تهران یعنی در یک هفته ایران را خواهیم گرفت و آنها توانایی مقاومت با ما را ندارند و اتفاقاتی که افتاد پشت دروازه‌های خرمشهر شهید جهان‌آرا و بسیاری از فرماندهان و رزمندگان اسلام توانستند سپاه مسلح صدام را پشت دروازه‌های خرمشهر نگه دارند.
 
موسوی فخر تصریح کرد: صدام این تعبیر را داشت که اگر سپاه ایران توانست خرمشهر را پس بگیرد ما کلید شهر بصره را در اختیار ایرانیان قرار خواهیم داد.
 
وی با بیان اینکه عوامل فراوانی باعث پیروزی ایران در دفاع مقدس شد، خاطرنشان کرد: از جمله می‌توان به عوامل معنوی و فرهنگی بوده که ایمان سرآمد باورهای دینی بود.
 
 وی ادامه داد: از دستاوردهای ایمان به خداوند روح و قدرت توان روحی است که در آزمایش‌های دشوار این ایمان بوده که انسان راه خودش را پیش می‌برد و هرگز شکست نمی‌خورد.
 
 این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: در بحث باورهای دینی اعتقاد به کمک‌های خداوند به اهل‌بیت و اعتقاد به دفاع مشروع و این حکم جهادی را دارد که یکی از دستورات و فروع دین است.
 
 وی اضافه کرد: همچنین بحث امددهای غیبی در دفاع مقدس بسیار باارزش بود؛ یعنی انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی رحمت‌الله علیه از اساسی‌ترین انقلاب‌های دنیاست و تحول روحی در مردم ایران اتفاق افتاده بود و اگر امدادهای غیبی را بدانیم آنگاه در مسیر خداوند قدم می برداریم چون می‌دانیم خداوند هم به ما کمک می‌کند.
 
 موسوی فخر افزود: تعبیر قرآن کریم این است که کسانی که در راه خدا جهاد می‌کنند خداوند به آنها کمک می‌کند و خداوند مسیر را باز خواهد کرد و در جنگ بدر سپاه دشمن ۳ برابر سپاه اسلام بود؛ اما پیروزی مسلمانان در جنگ بدر اتفاق افتاد به‌خاطر قوه ایمان و امدادهای غیبی از طرف خداوند برای رزمندگان اتفاق می‌افتد و پارسایی و یاد پروردگار از ارزش‌های مهم اسلامی است.
 
وی با بیان اینکه خداوند فرموده نماز برای یاد خدا و ذکر خداست که یاد خدا دل‌ها را آرام می‌کند و صبر یکی از عوامل پیروزی است، گفت: در حقیقت اخوت، همدلی و اتحاد یکی از عوامل پیروزی انقلاب بود و هر وقت می‌خواهیم پیروز شویم باید برادری اخوت و همدلی و اتحاد داشته باشیم.
 
 وی بیان کرد: امروز هم دشمن‌روی اختلاف‌افکنی بین اقوام دست گذاشته و باید بدانیم که فرهنگ عاشورا یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است که مقاومت را به ما یاد می‌دهد و باعث می‌شود که در مقابل دشمن تن به ذلت ندهیم.
 
 وی افزود: در حقیقت آزادگی یعنی توجه نداشتن به دنیا که همین عامل نیز باعث پیروزی رزمندگان اسلام شد و شعار الله‌اکبر وسیله دفاع بود و ترس از شعار الله‌اکبر یکی از عوامل لشکریان سپاه اسلام و ایجاد ترس در دل دشمن است.
 
 این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: ایثار رزمندگان یکی از عوامل بسیار مهم در دفاع مقدس بود و امام راحل شجاعت را به رزمندگان یاد داد و به آنها گفت که شاه و آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.
 
 وی اضافه کرد: الگوگیری از زندگی پیامبر گرامی اسلام (ص) از عواملی بود که باعث پیروزی رزمندگان اسلام بود و هر وقت که دشمن به ایران حمله یک قطعه را جدا کرد؛ اما تنها جنگی که ایران در این ۲۰۰ساله انجام داده و هیچ قسمتی از خاک ایران جدا نشده ۸ سال دفاع مقدس بوده و اوج افتخار جمهوری اسلامی است و شرط دوام شرط پیروزی است و کسی که در صدد اختلاف باشد چه بداند و چه نداند از زبان دشمن سخن می‌گوید.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 430665
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *