سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۴۵
۰
مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

با درمانگاه متخلف بلوار کشاورز برخورد می‌کنیم

در پی انتشار ویدئویی از سرم‌درمانی چند بیمار بر روی یک‌تخت، در یکی از درمانگاه‌های حاشیه شهر، مدیر نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تخلف پذیرش بیمار بیش از ظرفیت مجاز، در درمانگاه خصوصی واقع در بلوار کشاورز زاهدان محرز است.
با درمانگاه متخلف بلوار کشاورز برخورد می‌کنیم
به گزارش پایگاه خبری پهره زهرا کیخا در گفتگو با خبرنگار زاهد نیوز بیان کرد: در درمانگاه‌های خصوصی بیمارانی که به خدمات فوری یا سرپایی مثل تزریقات و سرم‌درمانی نیاز داشته باشند، پذیرش می‌شوند و این خدمات را دریافت می‌کنند و همان گونه که در فیلم مشخص است بیماران، در حال دریافت سرم در درمانگاه هستند که البته درمانگاه خصوصی بلوار کشاورز اقدام به سرم‌درمانی‌های بی‌رویه و بیشتر از ظرفیت پذیرش انجام داده بود که قطعاً برخورد قانونی با درمانگاه مذکور انجام می‌شود.
 
وی اذعان کرد: این‌چنین تخلفاتی که بعضاً شاهد آن هستیم به دلیل درخواست‌ها و اصرار متعدد برخی از مراجعین برای سرم‌درمانی است که درمان و نحوه خدمات درمانی اصولی را گاهی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.
 
وی ادامه داد: بیماران عزیزی که در شرایط قابل رویت در فیلم پذیرش شده بودند، نیز بهتر بود با مشاهده شرایط نامناسب درمانگاه، جهت دریافت خدمت تزریقات و سرم‌درمانی به یکی دیگر از درمانگاه‌های سطح شهر مراجعه می‌کردند.
 
کیخا همچنین با اشاره به اینکه اغلب سرم‌ها و داروهای تقویتی و آنتی بیونیک‌های تزریقی که برخی از مردم متقاضی هستند، الزام درمانی جهت تزریق وریدی ندارد گفت: اکثر مکمل‌ها و داروهای تقویتی عضلانی و وریدی، مشابه مواردی است که به‌صورت خوراکی تجویز می‌شود و در موارد لزوم، بنا به تشخیص و صلاحدید پزشک، جهت بیمار سرم تجویز و اقدامات درمانی انجام می‌شود.
 
مدیر نظارت و اعتباربخشی امور درمان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان همچنین در پاسخ به‌عنوان جمله کمبود تخت در درمانگاه بلوار کشاورز تصریح کرد: درمانگاه خصوصی می‌تواند برابر ضوابط و آیین‌نامه‌های ابلاغی وزارت بهداشت، تخت و بخش‌های مختلف را اضافه کند و مقاومتی در این زمینه در مجموعه نظام سلامت وجود ندارد. همچنین بر اساس آیین‌نامه درمانگاه‌های خصوصی باید در واحد تزریقات و پانسمان حداقل ۶ تخت وجود داشته باشند که حداقل سه تخت برای بانوان و سه تخت برای آقایان باید باشد و هر تخت برای یک نفر باید استفاده شود.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 430739