سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۴۸
۰
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان:

شرکت‌تعاونی کشت و صنعت نخل‌کاران میرجاوه راه‌اندازی می‌شود

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: فرایند احداث و توسعه شرکت‌تعاونی «کشت و صنعت نخل‌کاران بلوچستان میرجاوه» در منطقه تهلاب و در جوار روستای «گمی» این شهرستان آغاز و روستاییان سهمامدار آن شدند.
شرکت‌تعاونی کشت و صنعت نخل‌کاران میرجاوه راه‌اندازی می‌شود
به گزارش پایگاه خبری پهره به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، خلیل احمد سلامی بیان کرد: برای بهبود وضعیت معیشت و اقتصاد مردم و کاهش فاصله طبقاتی در جامعه بهترین راه آن حمایت از شرکت‌های تعاونی و به‌ویژه تعاونی‌های روستایی است.

وی افزود: مهم‌ترین سرمایه در شرکت‌های تعاونی بحث اعتماد مردم بوده و مردم سرمایه‌های اصلی هستند که باید در هر شرایطی از آن صیانت شود.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اضافه کرد: در اجرای تفاهم‌نامه همکاری معاونت امور تعاون وزارت متبوع و استانداری سیستان و بلوچستان و با همکاری قرارگاه جهادی اقتصاد مردمی شهید شوشتری، شرکت‌تعاونی نخل‌کاران میرجاوه راه‌اندازی شد.

سلامی گفت: در مجموع راه‌اندازی ۱۰ شرکت‌تعاونی کشت و صنعت شامل دامپروری و کشاورزی در شهرستان میرجاوه هدف‌گذاری شده است که دو شرکت‌تعاونی به ثبت رسیده و شش شرکت‌تعاونی دیگر در مرحله ثبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: برنامه‌ریزی، هدایت و حمایت تعاونی‌های تولید در این منطقه، چشم‌انداز مناسبی برای تولیدات بخش كشاورزی، دامپروری و تأمین گوشت موردنیاز کشور و حتی صادرات به وجود می‌آورد.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: باتوجه‌به ظرفیت‌هایی که در منطقه سیستان و بلوچستان ایجاد شده، می‌توان از دانش و توان متخصصان برای تیم‌سازی و ایجاد تعاونی‌های روستایی، دانش‌آموزی و دهیاری به‌منظور ارائه آموزش‌های لازم به کشاورزان و دامپروران منطقه استفاده کرد.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 430741
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *