سه شنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۲ ۰۸:۵۳
۰
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان خبر داد:

آسفالت معابر ۲۷ روستای ایرانشهر و بمپور در دستور کار بنیاد مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: معابر ۲۷ روستای ایرانشهر و بمپور با حجم ۲۲۷ هزار مترمربع در سال جاری آسفالت می‌شود.
آسفالت معابر ۲۷ روستای ایرانشهر و بمپور در دستور کار بنیاد مسکن
به گزارش پهره مصطفی بیک مداح در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: اجرای آسفالت هم به لحاظ حجم عملیات و هم به لحاظ تعداد روستاهای تحت پوشش، بیش از مجموع میزان آسفالتی است که از ابتدایی تأسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تا کنون در شهرستان ایرانشهر و بمپور اجرا شده است.

وی گفت: تا کنون تعداد ۱۷ روستا با مساحت بیش از ۱۵۵ هزار مترمربع در این طرح اجرای زیرسازی و آسفالت شده و در ادامه در نیمه دو امسال، ۱۰ روستا با مساحت ۷۱ هزار و ۶۰۰ مترمربع زیرسازی و آسفالت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تصریح کرد: با اجرای نهضت آسفالت، به سطح معابر بهسازی شدهٔ روستاهای شهرستان ایرانشهر و بمپور، ۲۲۷ هزار مترمربع افزوده خواهد شد که پیشران توسعه و رونق تولید و اشتغال در این مناطق است.

وی ضمن بیان اینکه طرح‌های هادی موجب توسعه محیط و کالبد روستاها در استان شده است، گفت: اجرای طرح‌های هادی در روستاهای ایرانشهر و بمپور، موجبات رضایت‌مندی روستاییان را فراهم ساخته و علاوه‌برآن، این تحول بی‌نظیر باعث بهبود زیست و کیفیت زندگی و زمینه‌ای برای جذب سایر خدمات و امکانات در روستاها و ماندگاری ساکنان آن شده است.

بیک مداح اذعان کرد: بالغ بر ۳۰ درصد جمعیت کشور ساکن روستا هستند و همه تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بر آن است تا با اجرای زیرساخت مناسب زمینه‌ساز توسعه روستایی استان شود.

وی ادامه داد: اجرای آسفالت در برخی از این روستاها از جمله چاه جمال، شهرزاد، رسول آباد، نوک‌آباد سرهنگ، دوراهی سد و کلینیک اعظم خانی، یک تیر و دو نشان است چرا که در حاشیه و جوار شهر واقع شده‌اند و اجرای آسفالت می‌تواند ارزش و قابلیت روستاها را افزایش و موجب هدایت معکوس جمعیت به نواحی روستایی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گفت: طراحی، برنامه‌ریزی و تلاش‌ها به‌گونه‌ای است که امید می‌رود تا ابتدای زمستان اجرای طرح نهضت آسفالت در معابر ایرانشهر و بمپور خاتمه یابد و در دهه فجر امسال شاهد افتتاح این طرح‌ها باشیم.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcb0ab8arhb0fp.uiur.html
 
کد مطلب: 430744
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *