چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۳۰
۰
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

رکورد جوجه‌ریزی در سیستان وبلوچستان از مرز ۱۷ میلیون قطعه گذشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان میزان جوجه‌ریزی امسال واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان را بیش از ۱۷ میلیون ۶۱۲ هزار قطعه اعلام کرد.
رکورد جوجه‌ریزی در سیستان وبلوچستان از مرز ۱۷ میلیون قطعه گذشت
به گزارش پهره محمدرضا سیدحسینی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: در راستای نهضت توسعه واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان، از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از یک هزار و ۱۰۰ مجوز ساخت واحد مرغداری جدید در استان صادر شده و طی این مدت ۷۳ واحد مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای با ظرفیت یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه به بهره‌برداری رسیده است.

 وی افزود: در حال حاضر ۳۱۴ واحد مرغ گوشتی جمعاً به ظرفیت ۶ میلیون و ۲۷۲ هزار قطعه و ۱۵ واحد مرغ تخم‌گذار ۲۰ هزارقطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶۰۰ میلیارد تومان بخش خصوصی در حال ساخت است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزارقطعه‌ای فعال با ظرفیت ۸ میلیون قطعه در هر دوره در استان سیستان و بلوچستان مشغول تولید هستند.

 سیدحسینی میزان جوجه‌ریزی امسال واحدهای مرغداری سیستان و بلوچستان را بیش از ۱۷ میلیون ۶۱۲ هزار قطعه اعلام کرد و اظهار کرد: با به بهره‌برداری رسیدن واحدهای در دست اجرا، به‌سوی خودکفایی در تولید گوشت مرغ خواهیم رفت.

 گفتنی است؛ در دولت سیزدهم ۸ واحد مرغداری غیرفعال با ظرفیت ۲۷۰ هزار قطعه مجدد راه‌اندازی گردید.

 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcc4eqsx2bqe08.ala2.html
 
کد مطلب: 431106
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *