چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ۰۸:۳۲
۰

گسترش فقر در سیستان به دلیل نبود اشتغال و انسداد مرز

با پدید آمدن معضل خشکسالی در سیستان و همچنین انسداد مرز در این منطقه بسیاری از خانواده های سیستانی در وضعیت معیشتی نا مناسبی قرار دارند.
گسترش فقر در سیستان به دلیل نبود اشتغال و انسداد مرز
گسترش فقر در سیستان به دلیل نبود اشتغال و انسداد مرز
به گزارش پهره؛ به نقل از ندای هیرمند؛ مشکلات در شمال استان سیستان در سال  های اخیر تمامی ندارد و هر روز با توجه به خشکسالی های پی در پی و همچنین انسداد مرز به شدت آنها افزوده می شود.
داستان این بار به دو پسر بچه ای بر می گردد که بدون سرپرست زندگی خود را می گذرانند، آنها فاقد شناسنامه هستند و درس خواندن در مدارس دولتی تنها آرزوی این دو می باشد، منبع درآمد آنها صفر و وضع زندگی آنها به شدت وخیم است.
آمار تنگدستی در شهرستان هیرمند به شدت بالا است و کارشناسان معتقدند که انسداد مرز عامل اصلی به وجود آمدن فقر در نواحی مختلف سیستان شده است، آنها همچنین می گویند که خشکسالی دو دهه اخیر نیز به شدت فقر افزوده است.
اینکه سرپرستی، دلسوز از آنها نگهداری کند وجود ندارد ، پدر و مادر این دو نوجوان به علت بیماری در بستر می باشند و نگهداری از آنان بر دوش پسران مانده، هیچگونه اشتغالی در منطقه سیستان وجود ندارد یا دست کم هیچونه ساختمان جدید در این منطقه ساخته نمی شود تا آنها بتوانند با کار در واحد های تولیدی و یا ساختمان ها کمک خرج خانواده باشند.
تامین وعده های غذایی این خانواده نیز بر عهده همسایگان است، برخی از اهالی نزدیک به آنها می گویند: اگر یک روز به آنها کمک رسانی نشود این خانواده مجبورند که شب را گرسنه سپری کنند، وضع خود همسایگان نیز چندان تعریفی ندارد و نمی توانند غذای دو خانواده را تامین کنند.

حسن محمودی مسئول مرکز نیکوکاری و فرهنگی حضرت ام المومنین خدیجه کبری (سلام الله علیها ) در گفتگو با ندای هیرمند گفت: این خانواده در یکی از روستاهای جنوبی شهرستان زندگی می کنند که در وضعیت بد زندگی قرار دارند.
وی افزود: منزل خشتی که در آن زندگی می کنند نیز متعلق به آنها نیست و تنها دارایی این خانواده یک چراغ  نفتی قدیمی است که هم به عنوان اجاق گاز و هم وسیله ای گرمایشی از آن استفاده می کنند.
محمودی عنوان کرد: این خانواده از یک کیسه برنج به عنوان یخچال استفاده می کنند و نان و دیگر مواد غذایی را در آن نگهداری می کنند و‌ به علت نداشتن وسایل سرمایشی شب بیرون از خانه میخوابند.

وی همچنین تصریح کرد: یکی از پسران که تقریبا هشت سال سن دارد چندین ماه است که به بیماری دچار شده و یکی از گوش های او خون بیرون می زند، هزینه ی بیمارستان مشکل اساسی این خانواده برای درمان پسر است .
مسئول مرکز نیکوکاری و فرهنگی حضرت ام المومنین خدیجه کبری (سلام الله علیها ) اظهار داشت: خیرین و نیکوکاران می توانند جهت کمک به این خانواده کمک های نقدی خود را به شماره 6037691980002059 کارت بانک صادرات بنام مرکز نیکوکاری و فرهنگی حضرت ام المومنین خدیجه کبری (سلام الله علیها ) یا شماره حساب شبا  IR280190000000108351071005  واریز کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 4690
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *