جمعه ۱ دی ۱۳۹۶ ۱۴:۳۳
۰

نخستین جشنواره سوزن دوزی مهتاب در ایرانشهر برگزار شد

نخستین جشنواره سوزن دوزی گرامیداشت مهتاب نوروزی سوزن دوز مشهور ایرانشهری با حضور مسئولان استانی و محلی در این شهرستان برگزار شد.
جشنواره مهتاب
جشنواره مهتاب
به گزارش پهره، اولین جشنواره سوزن دوزی به منظور گرامیداشت یاد و خاطره مهتاب نوروزی سوزن دوز معاصر کشور با حضور مسئولين استانی و شهرستان و اقشار مختلف مردم با اجرای برنامه های متنوع در محل باغ خالصه و در مجاورت قلعه تاریخی بمپور برگزار شد.
در این مراسم معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر ضمن تقدیر از ابتکار و خلاقیت فرزندان بمپور در بزرگداشت یاد و خاطره مهتاب نوروزی با برگزاری جشنواره مهتاب دوچ بمپور گفت: مهتاب نوروزی سوزن دوز شهیر بلوچ که هنر سرانگشتانش امروزه جلوه دهنده ویترین موزه های داخلی و خارجی است باید هم یاد و خاطره اش را گرامی داشت تا هنرمندان ما احساس تنهایی نکنند.
وی با توصیف هنر و هنرمندان منطقه بلوچستان افزود: منطقه ما از نظر هنر و صنایع دستی در کشور بی نظیر است و مردم ما نشان دادند که هر آنچه دیگران از هنر دارند ما همه آنها را در منطقه داریم و بلوچستان مملو از ظرفیت و توانمندی است و وظیفه ما زنده نگه داشتن یاد و خاطره هنرمندان در تمام ایام سال است.
داودی معرفی توانمندی های منطقه را وظیفه همه مردم دانست و تصریح کرد: امروز هر یک از شما می تواند با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی یک رسانه باشد و چنین مراسماتی را تبدیل به یک موج کند و تا شناسایی و معرفی ظرفیت های فرهنگی و هنری منطقه ما فراتر از استان به نمایش مردم گذاشته شود.
وی با تاکید به ایجاد یک دبیرخانه دائمی برای جشنواره های فرهنگی، هنری در شهرستان، ابراز داشت:  تقویت برگزاری برنامه‌های مختلفی که ریشه در فرهنگ اصیل منطقه دارد، منجر به احیای هویت ملی خواهد شد و شایسته است که ظرفیت و پتانسیل های منطقه را به زیبایی انعکاس دهیم و هیچکس نمی تواند با هنری که ریشه در فرهنگ مردم منطقه دارد مخالفت کند.
 وی خاطر نشان کرد: هنر و موسیقی سنتی در برابر شبکه های ماهواره ای که تهدید بزرگ و جدی برای دین و آیین های سنتی بوده، برای ما دلنشین تر است و ضرورت دارد همه آحاد مردم نقش خودشان را بعنوان معرف فرهنگ و هنر منطقه به خوبی ایفا کنند.
گفتنی است، در کنار برگزاری این جشنواره، نمایشگاه صنایع دستی و سوزن دوزی از هنر دست بانوان بمپوری برای نمایش همگانی برپا شده بود.
انتهای پیام/خ
 
 
کد مطلب: 5792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *