دوشنبه ۳ خرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۵۸
۰

غلظت گرد و غبار در منطقه سیستان به 12 برابر حد مجاز رسید

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: شدت وزش باد، غلظت گرد و غبار حاکم بر شهرهای منطقه سیستان در شمال استان را در شبانه روز گذشته به 12 برابر حد مجاز رساند.
غلظت گرد و غبار در منطقه سیستان به 12 برابر حد مجاز رسید
غلظت گرد و غبار در منطقه سیستان به 12 برابر حد مجاز رسید
به گزارش پایگاه خبری پهره: رضا آزادمنش اظهار داشت: حداکثر سرعت وزش باد همراه با گرد و خاک در این مدت در سیستان به 90 کیلومتر برساعت رسید که این پدیده میزان دید افقی را در منطقه به هزار و 500 متر کاهش داد.
وی با اشاره به اینکه استاندارد جهانی ریزگردها در هر متر مکعب هوا 150 میکروگرم تعیین شده، گفت: با افزایش شدت وزش باد در روز گذشته میزان غلظت ذرات معلق در هوای شهرهای منطقه سیستان شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز به هزار و 751 میکروگرم بر متر مکعب برابر با 12 برابر حد استاندارد رسید. 
وی تصریح کرد: وزش باد همراه با گرد و خاک در منطقه سیستان امروز نیز تداوم دارد اما از فردا از شدت آن کاسته می شود.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از فردا به تدریج شاهد افزایش دما در استان به ویژه نیمه شمالی خواهیم بود.
وی خاطر نشان کرد: حداقل دمای هوای سیستان و بلوچستان در شبانه روز گذشته با 18 درجه مربوط به زاهدان و حداکثر دمای با 45 درجه مربوط به شهرستان های دلگان و راسک در جنوب استان بوده است.
استان سیستان و بلوچستان به دلیل بروز خشکسالی 17 ساله و وزش بادهای موسمی 120 روزه در سیستان و مونسون در دریای عمان و سواحل چابهار همواره با بادها و توفان های شدید و گرد و غبار روبروست که بعضا سبب کاهش دید و آلودگی هوا بیشتر از 20 برابر حد استاندارد می شود.
منبع: ایرنا
انتهای پیام/
کد مطلب: 949
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *