يکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۰:۰۹
۰
رویش امید و خودباوری؛

توسعه خدمات حوزه سلامت ایرانشهر از برکات انقلاب اسلامی ایران است

توسعه خدمات حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از برکات نظام جمهوری اسلامی ايران است.
توسعه خدمات حوزه سلامت ایرانشهر از برکات انقلاب اسلامی ایران است

به گزارش پایگاه خبری پهره؛ پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران در بهمن ۱۳۵۷، پیشرفت‌های چشمگیری در زمینه‌های مختلف به ارمغان آورده است که یکی از این پیشرفت‌ها، در حوزه بهداشت و درمان رقم خورده به‌نحوی‌که بر اساس آمار، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در حوزه‌های مختلف از جمله بهداشت و سلامت، پیشرفت‌های فراوانی حاصل شده است.

افرايش تعداد بيمارستان‌ها و مراكز درمانی، توسعه بهداشتی، افزايش اميد به زندگی و كاهش مرگ‌ومیر كودكان زير یک سال و کاهش مرگ‌ومیر مادران، رشد تعداد پزشکان و متخصصان حوزه سلامت و رشد دانشگاه‌های علوم پزشکی، ارتقای تجهیزات پزشکی و درمانی بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه پزشكی و بهداشت محسوب می‌شود.

بهداشت و درمان یکی از حوزه‌های مهم، تأثیرگذار و محوری توسعه کشورهاست بوده که در سال‌های پس از انقلاب اسلامی پیشرفت‌ها و افتخارات بسیار بزرگی در مجموعه‌های بهداشتی و درمان حاصل شد که نتیجه آن خوداتکایی در بخش سلامت در ایران اسلامی است.

در حقیقت تحول چهره نظام سلامت سیستان و بلوچستان از دستاوردهای ارزشمند پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی است.

امروز به برکت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دورافتاده‌ترین نقاط استان سیستان و بلوچستان از نعمت خدمات بهداشتی و درمانی برخوردار هستند که نمونه‌هایی از پروژه‌هایی که در ایام‌الله دهه فجر به بهره‌برداری رسیده و یا کلنگ‌زنی شدند بیان می‌شود.
 
کلنگ‌زنی  سه واحد پانسیون در مرکز خدمات جامع سلامت شهری بمپور
 
مطهره عبداللهی، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بمپور در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در راستای اجرای برنامه‌های طرح تحول سلامت و اهداف دولت به‌منظور ارتقای سطح خدمات در مناطق دورافتاده و پیگیری‌های  مکرر رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، پروژه عمرانی احداث پانسیون برای پزشک، دندانپزشک و ماما مرکز خدمات جامع سلامت شهری شهرستان بمپور کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: این پانسیون‌ها با زیر بنای ۱۶۵ مترمربع با مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۵۳۶ میلیون تومان ساخته می شود.
 
افتتاحیه ۲ باب پانسیون پزشک مرکز خدمات جامع سلامت بزمان

میثاق دست‌پاک، سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: به مناسبت دهه فجر دو باب پانسیون پزشک مرکز خدمات جامع سلامت بزمان افتتاح شد.

وی افزود: این پانسیون با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از جانب مجمع خیرین سلامت احداث شده است.
 
کلنگ‌زنی احداث مرکز خدمات جامع سلامت روستایی مسجد ابوالفضل و خانه بهداشت روستایی در بزمان

این مسئول تصریح کرد: سه پروژه خانه بهداشت روستایی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان و به‌منظور گسترش پوشش شبکه خدمات سلامت و سهولت مردم در دسترسی به خدمات بهداشتی در روستاهای چاه ترش، گوانز و سفید آبه بزمان شروع ساخت شد.

وی اضافه کرد: همچنین عملیات کلنگ‌زنی مرکز خدمات جامع سلامت مسجد ابوالفضل بزمان انجام شد.

پاک‌دست خاطرنشان کرد: مرکز خدمات جامع سلامت مسجد ابوالفضل (ع) بزمان در زمینی به متراژ بر ٣۵٠ متر و با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان نیز احداث خواهد شد.
 
افتتاح دو واحد پانسیون پزشک در مرکز خدمات جامع سلامت بهرآباد مهرستان

عیسی زاده، سرپرست مرکز بهداشت مهرستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: دو واحد پانسیون پزشک در مرکز خدمات جامع سلامت بهرآباد افتتاح شد.

وی افزود: هر یک از پانسیون‌های افتتاح شده با زیربنای ۷۵ مترمربع و با هزینه بالغ بر ۶ میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسید.
 
کلنگ‌زنی احداث دو پانسیون پزشک و ماما مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ساربوک

امیری، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان قصرقند در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: به مناسبت دهه مبارک فجر کلنگ احداث دو پانسیون پزشک و ماما مرکز خدمات جامع سلامت روستایی ساربوک به زمین زده شد.
 
وی افزود: این پانسیون‌ها موجب می‌شود تا پزشکان که مقیم آن جا نیستند، مستقر شده و بتوانند حضوری فعال‌تر داشته باشند.

سرپرست مرکز بهداشت قصرقند تصریح کرد: طبق نظر شرکت پیمانکار این پروژه ظرف مدت ۴ ماه تکمیل و تحویل داده شود.

امیری ادامه داد: مساحت این دو پانسیون ۱۱۰ مترمربع و هزینه احداث آن نیز یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان خواهد بود.

وی گفت: با راه‌اندازی و احداث این دو واحد شاهد ارتقا و بهبود کیفیت خدمات‌رسانی به مردم شریف منطقه باشیم و با این کارافزایش ماندگاری پزشکان  و ماماها در شهرستان قصرقند را فراهم می‌کند.

وی ادامه داد: ارتقای سلامت مردم بسیار مهم بوده و برای حفظ سلامت شهروندان از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد چرا که بر این باور هستیم که این خدمات نظام، باعث ماندگاری مردم در منطقه خواهد شد.
 
دیس پج تخصصی و سامانه عملیاتی آسا یار اورژانس پیش بیمارستانی ایرانشهر افتتاح شد

علیرضا ایرندگانی، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با پیگیری‌های صورت‌گرفته توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی این حوزه و همچنین سازمان اورژانس کشور سامانه اتوماسیون عملیاتی آسا یار و مرکز دیس پچ تخصصی اورژانس دانشگاه در این شهرستان افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی افزود: با فراهم‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت اجرایی‌شدن سامانه عملیاتی اتوماسیون آسا یار، این سامانه در پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵  دانشگاه اجرایی شد.

به گفته ایرندگانی، با راه‌اندازی این سامانه علاوه بر حذف فرم‌های کاغذی و ثبت و نگه‌داری فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی به‌صورت الکترونیک، دسترسی به آمار و فعالیت‌های اورژانس پیش بیمارستانی و بهره‌گیری از آن نیز تسهیل می‌شود و همچنین برنامه مؤثری برای ارتقای کیفیت بالا خدمات به مردم تدوین می شود.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی این سامانه فعلاً پنج شهرستان ایرانشهر، بمپور، لاشار، سرباز و راسک به همراه پایگاه‌های شهری جاده‌ای این مراکز در فاز اول به گوشی‌های تلفن همراه متصل به اینترنت، جهت دریافت و ذخیره اطلاعات و ثبت اطلاعات در سامانه آسا یار تجهیز شدند و در فاز دوم سایر مراکز و شهرستان‌های  تحت پوشش به این سامانه متصل خواهند شد.

وی تصریح کرد: همچنین کلیه آمبولانس‌های   اورژانس دانشگاه به دستگاه جی‌پی‌اس تجهیز خواهند شد و ردیابی آمبولانس‌ها و همچنین ثبت دقیق زمان اعزام و رسیدن به صحنه از اهداف نصب این دستگاه‌ها است.
 
سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خاطرنشان کرد: دسترسی به آمار و اطلاعات این سیستم سبب می‌شود دسترسی به آمار و اطلاعات تسهیل و فرصتی فراهم می‌شود تا با بهره‌گیری به‌موقع از آمار و اطلاعات برنامه مؤثری برای ارتقا سیستم تدوین شود.
 
افتتاح و راه‌اندازی اولین مرکز تشخیص طبی رادیولوژی (بخش دولتی) در مرکز جامع سلامت شهری بمپور

خداداد اسدی، سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: اولین مرکز تشخیص طبی رادیولوژی (بخش دولتی) در مرکز جامع سلامت شهری بمپور به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این پروژه با اعتباری بالغ بر دو میلیارد و پانصد میلیون تومان، جهت انجام گرافی‌های تشخیصی، اندام افقی و تحتانی، بیماری‌های سل، شکستگی‌ها باتوجه‌به نیاز شهرستان بمپور به بهره‌برداری رسید.

این مسئول تصریح کرد: با راه‌اندازی این دستگاه بیماران زیادی برای انجام گرافی‌های تشخیصی دیگر نیاز به مراجعه به بیمارستان‌های ایران و خاتم‌الانبیا ندارند و پس از انجام گرافی در این مرکز توسط پزشک ویزیت می‌شوند.
 
افتتاح و بهره‌برداری از اولین آزمایشگاه پاتولوژی (آسیب‌شناسی) بخش دولتی در ایرانشهر

صالح الدین بویا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: اولین آزمایشگاه پاتولوژی (آسیب‌شناسی) بخش دولتی جنوب استان در شهرستان ایرانشهر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: این آزمایشگاه با زیربنای یک‌صد مترمربع و اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال تجهیز و راه‌اندازی شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تصریح کرد: در این بخش تشخیصی و طبی تمامی خدمات مرتبط با پاتولوژی انجام می‌پذیرد و همچنین آمادگی ارائه خدمات به کلیه بیمارستان‌ها و بیماران شهرستان‌های هم‌جوار را نیز دارد.

وی اظهار کرد: در این فضا از بهترین امکانات جهت‌پذیرش مراجعین و بیماران استفاده شده و تسریع در جواب‌دهی به آزمایش‌ها، روند درمان و صرفه‌جویی در زمان نیز از دیگر مزایای افتتاح این مرکز است.
 
انتهای خبر/
کد مطلب: 430324
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *