پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ۰۷:۲۹
۰

کلافگی ساکنان شهرک بافت بلوچ ایرانشهر از دود و بوی زباله های سوخته/ انتقاد محیط زیست ایرانشهر از دفن غیر اصولی زباله توسط شهرداری

ساکنان محله شهرک بافت بلوچ ایرانشهر با انتقاد از بی توجهی مسئولین؛ از تداوم دفن غیر اصولی زباله انتقاد کردند.
کلافگی ساکنان شهرک بافت بلوچ ایرانشهر از دود و بوی زباله های سوخته/ انتقاد محیط زیست ایرانشهر از دفن غیر اصولی زباله توسط شهرداری
کلافگی ساکنان شهرک بافت بلوچ ایرانشهر از دود و بوی زباله های سوخته/ انتقاد محیط زیست ایرانشهر از دفن غیر اصولی زباله توسط شهرداری
 به گزارش پایگاه خبری پهره؛ سایت دفن زباله یکی از ملزومات زندگی شهری و روستایی است که این امر نقش مهمی در کاهش و پیشگیری بیماری و آلودگی های زیست محیطی جامعه دارد.
اما در ایرانشهر این موضوع با انتقاد جمعی از شهروندان و اداره بهزیستی این شهرستان همراه است. بطوریکه طی چندین تماس ساکنان شهرک بافت بلوچ ایرانشهر با این پایگاه خبری بیان داشته اند: هر شب خودروهای حامل زباله و فاضلاب در اطراف منازل مسکونی شهرک بافت بلوچ تخلیه و در حرکتی غیر اصولی تر، زباله ها را به جای دفن بهداشتی؛ آتش می زنند که این مورد با توجه به نزدیکی به محل سکونت ما با دود و بوی غیر قابل تحملی همراه است.
 حسین زهی افزود: این روند بیش از دو سال است که تکرار می شود و در این مدت اعتراض ما به شهرداری و سایر ارگان های مرتبط بی جواب مانده است.
 

جمشیدی شهروند دیگر شهرک بافت بلوچ نیز با اشاره به این نکته که تداوم این شرایط برای بیماران تنفسی این شهرک رنج آور است گفت: با توجه به پاسخگو نبودن مسئولین علی رغم میل باطنی چندین بار با رانندگان حمل زباله که اقدام به تخلیه تایرهای فرسوده، زباله های شهری و فاضلاب می کنند برخورد لفظی و فیزیکی داشته ایم اما این مورد با فاصله اندکی آن طرف تر باز هم تکرار می شود.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست ایرانشهر هم در این خصوص به خبرنگار پهره گفت: موضوع دفن صحیح زباله یکی از انتقادهایی است که اداره محیط زیست ایرانشهر به شهرداری این شهرستان داشته و متاسفانه علی رغم تذکرات کتبی و شفاهی و برپایی جلسات متعدد اقدام درخور و مستمری برای این حل این معضل صورت نمی گیرد.
محمد انور هاشمزهی افزود: سایت پیش بینی شده دفن زباله در فاصله 15 کیلومتری جاده ایرانشهر به بمپور است اما شاهدیم که این زباله ها در فاصله اندکی از شهر در زمین های اطراف منازل مسکونی رها و سپس آتش زده می شود که این بر خلاف اصول بهداشتی است.
وی با اشاره به این که بارها با مشاهده دود غلیظ در آسمان من و همکارانم فورأ خود را به محل زباله های در حال سوختن رسانده اما کسی را در آنجا نمی بینیم تصریح کرد: این اقدام اغلب در شب یا حوالی سحر اتفاق می افتد از این رو به منظور رفاه حال شهروندانی که متضرر از این شرایط بارها به این ارگان طیی نامه ای خواستار رسیدگی این موضوع شده اند؛ از شهرداری ایرانشهر به مراجع قضایی شکایت کرده ایم که مورد در انتظار رسیدگی است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 5190
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *