سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ ۰۸:۱۶
۰
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر؛

برخورد سیاسی عربستان با حج دمیدن بر آتش تفرقه است/ گناه ایرانیان مستطیع بر گردن دولت سعودی است

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: دولت سعودی با برخوردهای سیاسی به مسئله عبادی حج؛ بیش از پیش بر آتش تفرقه می افزاید.
برخورد سیاسی عربستان با حج بر آتش تفرقه می افزاید/ گناه ایرانیان مستطیع به گردن دولت سعودی است
برخورد سیاسی عربستان با حج بر آتش تفرقه می افزاید/ گناه ایرانیان مستطیع به گردن دولت سعودی است
به گزارش پهره؛ مولوی شمس الحق دامنی امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با اشاره به مانع تراشی سعودی‌ها برای تمتع ایرانیان و لغو شدن حج امسال اظهار داشت: عربستانی‌ها نمی‌دانند که منع از حج یک ملت مسلمان چه تبعاتی از نظر دینی، سیاسی و اجتماعی بر آینده کشورشان خواهد گذاشت.
وی گفت: تفرقه و اسلام هراسی خواسته غرب و دولت های استکبار است که دولت سعودی نیز با اجرای این دست موانع سیاست صهیونیستی را اجرایی می‌کند.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر با بیان اینکه حضور ایرانیان در مناسک حج و انجام واجبات الهی، پیام دین‌داری مردم ما را به دنیا مخابره می‌کند افزود: گناه کسانی که مستطیع حج امسال بوده و بخاطر مانع تراشی های دولت عربستان نتوانستند مناسک حج را انجام دهند ؛ به گردن سعودی ها است.
وی ادامه داد: ما امیدوار بودیم دولت عربستان با سعه صدر با این مسئله عبادی برخورد می کرد اما حالا که با این عمل خود بیشتر در مسیر خوشایند استکبار گام برداشته؛ پس تکلیفی شرعی بر زائران خانه خدا نیست چرا که شرایط برای برگزاری حج عزتمندانه فراهم نیست.
مولوی دامنی گفت: حضور هموطنان ما در حج و انجام مناسک آن یکی از بزرگترین دسیسه های دشمنان که همان پروژه اسلام هراسی بود را از بین می برد اما دولت عربستان به جای فراهم کردن این زمینه؛ خود نیز هم سو با خواست غرب؛ عامل تشدید این بحران شد که جای تأسف دارد.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 1048
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *