چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ۰۰:۲۴
۰

وقتی اقتصاد مقاومتی پیاز 3 هزار تومانی را به پانصد تومان می رساند

در سال جاری با توجه به آب ورودی به منطقه سیستان برخی از جوانان کشاورز به کشت پیاز روی آورده اند و آن را از تولید به مصرف رسانده اند.
وقتی اقتصاد مقاومتی پیاز 3 هزار تومانی را به پانصد تومان می رساند
وقتی اقتصاد مقاومتی پیاز 3 هزار تومانی را به پانصد تومان می رساند
به گزارش پهره به نقل از ندای هیرمند؛ بیکاری جوانان معظل اجتماعی است که اصولا در تمام کشورهای جهان وجود دارد و این معظل در سال های اخیر در کشور جمهوری اسلامی ایران در حال افزایش بوده و وضعیت مالی بسیاری از خانواده ها را دشوار تر از پیش خواهد کرد.
واردات بی رویه کالا ها به خصوص از کشور چین باعث شده است که بسیاری از کارخانه ها ب تعطیلی کشانده بشوند و هزاران نفر از قشر کارگر دچار معظل بکاری گردند.
اقتصاد مقاومتی واژه ای است که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال های تحریم تاکید ویژه ای به آن داشته اند و همواره این موضوع را مورد خطاب به جوانان مهم دانسته اند.
در شهرستان مرزی هیرمند اقتصاد مقاومتی واژه آشنا برای بسیاری از جوانان است که بهره گیری از آن توانسته اند در زمینه ی اشتغال کوشا بوده و با توجه به امکانات مورد اختیار به آن جامع عمل بپوشانند.
در سال جاری با توجه به آب ورودی به منطقه سیستان برخی از جوانان کشاورز  به کشت پیاز روی آورده اند و آن را از تولید به مصرف رسانده اند.

 
در بازرها اگر این روزها به خرید پیاز رفته باشد قیمت بیشتر از کیلویی هزار تومان نصیبتان نمی شود اما اگر در بین حاشیه زمین های کشاورزی به خرید بپردازید همان پیاز را با قیمت پانصد تومان می توانید خریداری کنید.
باید دانست که اقتصاد مقاومتی واژه ای دشوار نیست و با کمی همت می توان محصولاتی که با قیمت چند برابر وارد می شود را به راحتی مورد کشت قرار داده و آن را به قیمتی که هر دو سوی معامله راضی باشند به فروش رساند.
پیازی که تا چند وقت قبل به مرز سه هزار تومان رسیده بود امروزه در زمین های کشاورزی به قیمت پانصد تومان فروخته می شود و این همان مسئله ای است که مقام معظم رهبری به آن تاکید فراوانی داشته اند.
اگر همه ی محصولات را در راستای اقتصاد مقاومتی قرار دهیم و همچنین بازار رقابت را در بین فروشندگان راه اندازی کنیم کماکان به کیفیت آن نیز افزوده می شود و در سال های آینده نیازی به واردات محصولات از دیگر کشور ها نخواهیم بود.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 1243
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *