شنبه ۱۹ تير ۱۳۹۵ ۰۷:۱۳
۰

افزایش سفر به شهرهای شمالی استان در تعطیلات عید فطر

در ایام تعطیلات عید فطر که با تعطیلات تابستان همزمان شده، موج سفر به شمال استان همچنان ادامه دارد.
افزایش سفر به شهرهای شمالی استان در تعطیلات عید فطر
افزایش سفر به شهرهای شمالی استان در تعطیلات عید فطر
به گزارش پهره به نقل از سفیر شرق سفر همیشه به عنوان راهی برای رهایی از شلوغی ها و استرس های کاری و بهره بردن از طبیعت بوده است.آب و هوای شمال استان هم با وزش بادهای خنک و موسمی فرصتی مناسب برای سفرهای تابستانی بوجود آورده است.
مونسی یکی از مسافرانی است که به همراه خانوداه از مشهد به زهک آمده تا تعطیلات عید را در این شهر بگذراند و می گوید: با توجه به شرایط آب و هوایی، استان سیستان و بلوچستان را برای اولین مقصد گردشگری خود انتخاب کردیم و چاه نیمه هم جزو اولین نقاطی بود که از آن بازدید کردیم.
وی گفت: آسمان آبی و طبیعت بکر گردشگری شمال استان سیستان و بلوچستان واقعا جذاب و دیدنی است.فضای مناسبی که بواسطه ی وجود قایق ها برای قایق سواری هم ایجاد شده بسیار مساعد است.
وی افزود: وجود دریاچه های کوچک و منابع ذخیره ی آبی در شهرها به یک نعمت تبدیل شده و باید با استفاده بهینه از آنها مراقبت کرد تا در طول سال شاهد زیبایی قطب های گردشگری باشیم؛ چرا که آب یک نعمت بی بدیل است و در شهرهای کویری وجود آن کمتر دیده می شود.
وجود روستاهایی با معماری قدیمی در شهرستان زهک هم جزو پدیده های گردشگری است که همه ساله تعداد زیادی از آن ها بازدید می کنند.
یکی از روستاهای شهرستان زهک که دارای بافت سنتی و جذاب است روستای قلعه نو است که با مزارع گندم و جو در اطراف خود نمای زیبایی به وجود خانه های سنتی بخشیده و به ماسوله ی شرق ایران معروف است.
شهرکی یکی از اهالی روستای قلعه نو می گوید:در ایامم  تعطیلات و بخصوص تعطیلات نوروز  گردشگران و عکاسان زیادی به روستای قلعه نو می آیند تا هم از معماری شگفت انگیز روستا بازدید کنند و هم در جهت معرفی بهتر روستا عکس بگیرند و منتشر کنند.
وی می گوید: حفظ بافت قدیمی این روستا باعث شده تا گردشگرانی که به شمال استان سفر می کنند حتما از روستا هم بازدید کنند.
معصومی سیفی به همراه دو فرزندنش از تهران به روستای قلعه نو آمده و می گوید:برای اولین بار است که به این روستا و این منطقه سفر کردیم و از آب و هوای کویری و طبیعت سرسبز منطقه نهایت استفاده را بردیم.
وی گفت: مردم روستای قلعه نو بسیار خونگرم هستند و در جهت معرفی هر چه بهتر روستا و شناساندن آن به گردشگران کمک می کنند.
وی در بازدید از معماری خانه ها ی سنتی روستا گفت: خانه های خشتی و گلی این روستا و وجود بادگیرها در بالای بعضی خانه ها نشان از وزش بادهای صدو بیست روزه در منطقه ی سیستان دارد و حفظ معماری سنتی روستا با گذر زمان بسیار جالب است.
وی ادامه داد: ما به خاطر زندگی در شهرهای بزرگ از نعمت آب و هوای پاک و طبیعی و آرامش محروم هستیم و با مسافرت به شهرهای کویری و کوچک این امکان برایمان محقق می شود تا از تعطیلات لذت ببریم و با خرید صنایع دستی و سوغات منطقه ی سیستان  این نقاط را به دیگران معرفی کنیم. 
انتهای پیام
کد مطلب: 1561
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *