جمعه ۸ مرداد ۱۳۹۵ ۰۹:۳۹
۰

دفاع از مظلومین جهان و سیاست خارجه انقلاب اسلامی ایران!

امام خمینی در پیامی به مناسبت پذیرش قطعنامه 598 : من به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند.
دفاع از مظلومین جهان و سیاست خارجه انقلاب اسلامی ایران!
دفاع از مظلومین جهان و سیاست خارجه انقلاب اسلامی ایران!
به گزارش پهره؛  دورهم به نقل از وبلاگ شهر خوبان نوشت: امام خمینی در پیامی به مناسبت پذیرش قطعنامه 598 :
من به صراحت اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران با تمام وجود برای احیای هویت مسلمانان در سراسر جهان سرمایه گذاری می کند ما باید در ارتباط با مردم جهان و رسیدگی به مشکلات و مسایل مسلمانان و حمایت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماییم و این را باید از اصول سیاست خارجی خود بدانیم.
.
محمد زکزاکی پسر شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه در نامه ای سرگشاده به تشریح  وضعیت وخیم پدرش و ظلمی که به خانواده اش رفته پرداخت او در حالی از جامعه جهانی برای آزادی پدرش کمک طلبید که اورا فراموش کرده و برای او کاری نکرده اند. .
وقتی در کمتر از 3 ساعت شاهد موضع گیری و واکنش وزارت خارجه در خصوص حوادث پاریس هستیم  ( همان فرانسه ای که میتینگ گروهک منافقین در کشورشان براحتی برگزار می شود ) وقتی شاهد برگزاری جلسات فوری از سوی وزارت امور خارجه در شب کودتای ترکیه و اعلام موضع صریح و شفاف در همان ساعات اولیه کودتا هستیم! وقتی مطلع شدیم که وزیر خارجه طی سفر اخیرشان در  کشور نیجریه به سر می برند ... وقتی می بینیم که رئیس جمهوری با جدیت پیگیر مسئله سفارت عربستان هستند ! بیراه نخواهد بود اگر بخواهیم که وزارت خارجه همین جدیت را در خصوص پیگیری سایر مسائل داشته باشند .
 
انتظار کمی نیست اگر بخواهیم باتوجه به اصول انقلاب پیگیر جدی مسائل مسلمانان و مظلومان جهان باشند و مواضع صریح و شفاف خود را در این زمینه ها اعلام کنند.
 
پیگیری مجدّانه وضعیت شیخ زکزاکی و شیخ عیسی قاسم و شیخ سلمان و اوضاع یمن و عراق و سوریه و شیعیان عربستان و مسائل کشمیر و حمایت همه جانبه از جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و سوریه از مطالبات امت حزب ا... از دولت می باشد
 
و امیدواریم که فراموش نکرده باشند که طبق گفته رهبر کبیر انقلاب:
 
((ما باید در ارتباط با مردم جهان و رسیدگی به مشکلات و مسایل مسلمانان و حمایت از مبارزان و گرسنگان و محرومان با تمام وجود تلاش نماییم و این را باید از اصول سیاست خارجی خود بدانیم.))
امیدواریم مسائل و روابط سیاسی و مصلحت اندیشی و منفعت طلبی های ظاهری مانع از انجام وظیفه اصلی وزارت خارجه نشود که خسارت عدم توجه به دستور امامٍ، به مراتب بیشتر از خسارات مادی و سیاسی خواهد بود.
 
انتهای پیام/حرف تو
کد مطلب: 1816
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *