پنجشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۴ ۱۰:۵۱
۰
گزارش پهره از مراسم چهلم شهدای نبویون؛

از استقبال پر شور خانواده شهدا تا تکبیرهای بلند حاضران در جلسه

همزمان با گرامیداشت اربعین شهدای مدافع اسلام؛ خانواده معظم شهدای از سراسر استان سیستان و بلوچستان در دانشگاه ولایت ایرانشهر یاد هفت شهید شیعه و اهل سنت استان را گرامی داشتند.
از استقبال پر شور خانواده شهدای تسنن تا تکبیرهای بلند حاضران در جلسه
از استقبال پر شور خانواده شهدای تسنن تا تکبیرهای بلند حاضران در جلسه
به گزارش پهره؛ مردم سیستان و بلوچستان در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور در جنگ تحمیلی و حال در دفاع از کیان اسلام و میهن وفاداریشان را به نظام و ولایت فقیه بارها نشان داده اند.
در اوایل امسال نیز جمعی از فرزندان این استان در قالب کاروانی اعم از برادران شیعه و سنی که نشان گر وحدت و اتحاد بود برای مبارزه با تروریست های تکفیری عازم سوریه شدند و با ریختن خونشان به پای نهال اسلام؛ بار دیگر پرچم این استان را در ردیف مجاهدان ولایت مدار کشور به احتزاز در آوردند.

به همین مناسبت مراسم اربعین هفت شهید استان سیستان و بلوچستان به واسطه استقبال پر افتخار قوم بلوچ با حضور ویژه جانبازان تیپ نبویون از منطقه عملیاتی سوریه در دانشگاه ولایت شهرستان ایرانشهر برگزار گردید.
حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی فقیه در نیروی قدس سپاه کشور در این مراسم که با حضور علمای شیعه و سنی، معتمدین، مسئولین، خانواده معظم شهدا برگزار شد ضمن ابلاغ سلام گرم مقام معظم رهبری به خانواده صبور شهدا اظهار کرد: دفاع از اسلام مرز و بوم نمی شناسد و همه مسلمانان باید به دنبال بلند نگه داشتن پرچم اسلام باشند.

وی افزود: دشمن از ابتدای بنیان انقلاب اسلامی با خشم و کین به دنبال تفرقه و فروپاشی این نهضت اسلامی ایرانی بوده و هست ولی خوشبختانه با حضور و نقش پررنگ برادران تشیع و تسنن در عرصه نبرد به یکباره تمامی امید دشمن فرو ریخت.
حجت الاسلام شیرازی ادامه داد: ملت ایران در برابر پرچمی که داعش برافراشته و به ظاهر ادعای مسلمانی دارد اما در صحنه عمل علیه اسلام است، سکوت نخواهد کرد.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر نیزدر این مراسم با قدردانی از دلاور مردان مدافع اسلام و مسلمين گفت: دشمنان با دسيسه هاي مختلف سعي بر اختلاف افکني بين امت اسلام را دارند که بايد مسلمانان در برابر اين ترفندها هوشيار باشند .

مولوی عبد صمد کریم زائی ادامه داد: عده ای از اهل سنت افراطی که جیره خور آمریکا هستند از نظر ما محکوم و هیچ یک از اعمالشان را جایز نمی دانیم.
وی افزود: ریختن خون مسلمان بی گناه چه بدست افراد باشد و چه بدست حکومت هر دو محکوم و حرام است.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر همچنین از عملکرد سپاه در منطقه  تشکر کرد و افزود: علت استقبال و علاقمندی مردم به سپاه بواسطه برخورد دوستانه و برادرانه با مردم است.
فرمانده سپاه ایرانشهر هم در این  مراسم حضور فرزندان شیعه و سنی این استان در جبهه مقابله با داعش را ستود و افزود: داعش دشمن مشترک دین اسلام است و دفاع از اسلام شیعه و سنی نمی شناسد و به حق مردم این استان بار دیگر عاملی برای این سرافرازی عظیم شدند.

همچنین سرهنگ محمد سارانی فرزندان امروز نظام را همانند فرزندان هشت سال دفاع مقدس بیدار و فدایی اسلام خواند و افزود: پیام شهدا به دولتمردان پرهیز از مذاکرات با دیپلماسی لبخند است که این بخش از صحبت های وی با تکبیر حاضران در جلسه همراه شد.
خاطره گویی یکی از رزمندگان اهل سنت؛ دکلمه فرزند شهید، تفقد نماینده ولی فقیه در سپاه قدس کشور از جانبازان تیپ نبویون و تقدیر از خانواده شهدا از دیگر برنامه های این مراسم بود.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
.
شهيدان بسيجي سلمان برجسته و عمر ملازهي از نيکشهر، شهداي بسيجي نظرمحمد بامري، اصغر بامري، مراد عبداللهي و پرويز بامري از دلگان و بسيجي شهيد سيد محسن سجادي از بزمان، 7 شهيد بسيجي استان سيستان و بلوچستان بودند که در دفاع از اسلام ناب محمدي و مبارزه با گروههاي تروريستي از جمله داعش در سوريه به شهادت رسيدند.
انتهای پیام/ 3339
کد مطلب: 208