شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۵ ۱۱:۱۶
۰

بالقوه شدن ظرفیت‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان منوط به تقویت زیرساخت‌ها

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس معتقد است رییس جدید سازمان میراث فرهنگی برای رونق گردشگری استان وی کار سختی در پیش رو دارد؛ لذا لازم است از ظرفیت بخش خصوصی در این حوزه استفاده کرد.
بالقوه شدن ظرفیت‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان منوط به تقویت زیرساخت‌ها
بالقوه شدن ظرفیت‌های گردشگری استان سیستان و بلوچستان منوط به تقویت زیرساخت‌ها
به گزارش پهره؛ محمدنعیم امینی‌فرد  با اشاره به اظهارنظر رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مبنی بر اینکه "رونق گردشگری استان سیستان و بلوچستان را در اولویت کاری خود قرار می‌دهد"، گفت: سفر خانم احمدی‌پور در نخستین روزهای انتصاب به این استان، اتفاق مبارکی است که می‌تواند نوید شکوفایی ظرفیت‌های گردشگری و شغلی این منطقه را به بومیان بدهد.  
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سازمان میراث فرهنگی به‌عنوان سیاستگذار اصلی حوزه گردشگری باید جهت تکمیل و تقویت زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان با دیگر مسئولان، تعامل موثر داشته باشد، افزود: استان سیستان و بلوچستان از پیشینه فرهنگی و تمدنی قابل توجه‌ اما مغفول مانده‌ای دارد؛ لذا باید با مطالعه و کار کارشناسی، مناطق دارای ظرفیت گردشگری و درآمدزایی را شناسایی و معرفی کرد.
وی با تاکید براینکه زیرساخت‌های مناسب گردشگری به ویژه در حوزه هتلینگ در  استان سیستان و بلوچستان بسیار ضعیف است، گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می‌تواند با سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تعامل کرده و وام‌های ویژه‌ای برای آن‌ها در راستای رونق‌ گردشگری استان در نظر بگیرد؛ لذا برای تحقق این مهم باید با سازمان برنامه و بودجه و دیگر ارگان‌هایی که قدرت درآمدزایی دارند تعامل کرده و تمهیداتی برای ورود بخش خصوصی به این حوزه بیندیشد.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه حفظ حقوق قومیت‌ها در دولت تدبیر و امید سبب افزایش امنیت منطقه سیستان و بلوجستان شده و این افزایش امنیت می‌تواند به جذب گردشگر کمک کند، افزود: اگر چه استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های بالایی در گردشگری دارد اما ضعف زیرساخت‌ها بیش از آن است که بتوان به راحتی این ظرفیت‌های بالقوه را بلافعل کرد.
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: واقعیت این است که هدف رییس جدید سازمان میراث فرهنگی به آسانی محقق نخواهد شد چراکه موانع جغرافیایی، مالی و... بسیاری وجود دارد لذا مدیریت جدید سازمان میراث فرهنگی کار سختی  را در پیش دارد.
گفتنی است رییس جدید سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با حضور در جلسه شورای راهبردی گردشگری استان سیستان و بلوچستان؛ طی اظهارنظری این استان را مهمترین اولویت کاری خود در برنامه‌های سازمان میراث فرهنگی معرفی کرده است./خانه ملت
پایان پیام  
کد مطلب: 3060
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *