چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ ۰۷:۱۷
۰
/یادداشت/ عشرت شایق

آزادسازی حلب، نوید بخش پیروزی نهایی محور مقاومت

در روزهای آتی، حوادث بزرگی در منطقه‌ی خاورمیانه و به‌ ویژه در سوریه رخ خواهد داد که نیازمند حفظ هوشیاری و اتحاد بین نیروها پیروز در حلب است چرا که بازندگان نبرد حیثیتی «حلب» درصدد خواهند بود که به هر شکل ممکن این پیروزی بزرگ را تحت الشعاع قرار دهند.
آزادسازی حلب، نوید بخش پیروزی نهایی محور مقاومت
آزادسازی حلب، نوید بخش پیروزی نهایی محور مقاومت
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ متن یادداشت عشرت شایق کارشناس ارشد روابط بین الملل با عنوان "آزادسازی حلب، نوید بخش پیروزی نهایی محور مقاومت" به شرح ذیل می باشد:
جنگ نیابتی در سوریه، با آزادسازی شهر حلب (دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی آن) وارد مرحله جدیدی شده است که نتیجه آن، پیروزی نهایی محور مقاومت متشکل از ارتش سوریه، رزمندگان ایرانی، نیروهای کمکی روسیه و مبارزان حزب الله لبنان و مجاهدان از سایر کشورهای اسلامی بر جبهه عبری، غربی و عربی تحت عناوین گروهک های تکفیری و تروریستی تربیت شده از سوی وهابیون و سازمان های اطلاعاتی آمریکا و متحدانش خواهد بود.
نبردهای سخت و نفس گیر حلب پیامدهای نظامی و سیاسی بسیار زیادی در سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهای منطقه خواهد داشت و مستقیما در سطح نظامی و میدانی، راهبردها و راه‌ حل‌های سیاسی، تامین اهداف و انتظارات طرفین درگیر خواهد داشت.
بررسی تحولات میدانی سوریه از ابتدای درگیری ها نشان می دهد که جنگ در این کشور، یک جنگ نیابتی برای تضعیف محور مقاومت و ایجاد بحران های امنیتی، سیاسی، اقتصادی دایمی در کشورهای اسلامی منطقه و تجزیه آن ها در کنار تامین امنیت رژیم صهیونیستی است.
هر روز که از جنگ در سوریه می گذرد این موضوع بیشتر عیان می شود که هدف نهایی این جنگ، صرفاً براندازی نظام  این کشور نبوده و اهداف فراتر از آن برای انجام تغییرات اساسی در جغرافیای سیاسی و سرزمینی، ترکیب جمعیتی، و ساختار مرزها و نحوه‌ی چینش رژیم‌های ملی‌گرا مدنظر است.
برای اثبات این امر کافی است که سوابق گروهک های تکفیری و تروریستی فعال در سوریه و ارتباط آن ها با سازمان های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی، آمریکا و متحدانش بخصوص عربستان، قطر و امارات مورد بررسی قرار گیرد و اهداف مشترک آن ها رصد شود.
باید بررسی کرد ماهیت واقعی تروریست ها که عناوین مختلفی برای خود برگزیده اند چیست؟ از کجا پول و سلاح دریافت می‌کنند؟ اهداف نهایی آنان چیست و می خواهند به کجا برسند؟ پاسخ این سوالات هر چه که باشد در نهایت اثبات کننده ی نیابتی بودن جنگ سوریه است که برخی ها می کوشند آن را در راستای انقلاب های بهار عربی قرار دهند.
برخی از سازمان های اطلاعاتی کشورهای حامی تروریست های تکفیری و سلفی در صدد بوده و هستند که درگیری های سوریه، عراق، لبنان و ... را نوعی جنگ مذهبی و قومی قلمداد نموده و تخم کینه را بین مذاهب مختلف اسلامی و حتی بین اقوام مختلف کشورهای منطقه بپاشند و محصول دلخواه خود را درو کنند در حالیکه پیروان مذاهب مختلف اعم از شیعه و سنی و اقوام عرب، کرد، ترکمان، ایزدی در کنار ارتش سوریه و متحدانش علیه داعش و دیگر گروه های تروریستی می جنگند.
در عراق نیز وضع به همین منوال است و پیروان مذاهب مختلف اسلامی و اقوام مختلف برای حفظ استقلال و تمامیت ارضی آن کشور و مقابله با گروه های تروریستی وابسته به قدرت های استکباری و منطقه ای، متحد گردیده و در کنار ارتش این کشور به مبارزه علیه داعش و دیگر گروهک هایی که قصد تجزیه این کشور را داشتند برخاسته اند.
جنگ حلب، که در ماههای اخیر شدت یافته و این روزها به اوج خود رسیده است، جنگی سرنوشت ساز برای تمام منطقه محسوب میشود.
از زمان شروع درگیری ها در سوریه، همه‌ی گروه‌های مسلح، از شمال حلب، ادلب و دیگر مناطق به همراه نیروهای تروریستی گسیل شده از دیگر کشورها با همکاری اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی ترکیه و حاکمان مرتجع حاشیه خلیج فارس وارد شهر بزرگ و بسیار با اهمیت حلب شده و بخش های قابل توجهی از آن را به تصرف خود درآوردند.
این شهر که زمانی مرکز اقتصادی سوریه بود، از آغاز جنگ داخلی در آن کشور عملا به دو بخش تحت کنترل گروه‌های مسلح شورشی و بخش تحت کنترل ارتش سوریه و متحدانش تقسیم شده بود.
در این مدت حملات گسترده و بسیار زیادی به حلب صورت گرفت که نیروهای ارتش سوریه و با کمک نیروهای بسیج مردمی و متحدان خود در مناطق باقیمانده این شهر با غیرت و مجاهدت، پایداری کم نظیری از خود نشان داده و در این راه شهدای زیادی تقدیم نمودند.
هیئت حاکمه سوریه و متحدان آن کشور بخوبی به این موضوع واقفند که با وجود پیروزی های بزرگ و سرنوشت سازی که در جبهه های مختلف بدست آمده، هنوز کار تمام نشده و ارتش سوریه و محور مقاومت باید مبارزات خود علیه تروریست ها را تا خشکاندن ریشه آن ها و خنثی سازی توطئه های طرح ریزی شده ادامه دهند و در این راه تسلیم زورگویی ها و فشارهای آمریکا و متحدانش نشوند.
بدیهی است در روزهای آتی، حوادث بزرگی در منطقه‌ی خاورمیانه و به‌ ویژه در سوریه رخ خواهد داد که نیازمند حفظ هوشیاری و اتحاد بین نیروها پیروز در حلب است چرا که بازندگان نبرد حیثیتی «حلب» درصدد خواهند بود که به هر شکل ممکن این پیروزی بزرگ را تحت الشعاع قرار دهند و بعید نیست که در این راستا دست به جنایات بزرگتر و قتل و کشتار گسترده مردم بزنند.
بدست آوردن پیروزی در جنگی پیچیده ای همچون جنگ سوریه، سخت و حفظ آن سخت تر است اما رهبران سیاسی سوریه و متحدانش بخوبی نشان داده اند که توانایی مدیریت اوضاع و اتخاذ تصمیمات متناسب با هر شرایط را دارند.
جا دارد یاد سرداران و مجاهدان بزرگی همچون سرداران شهید «حسین همدانی»، «محمدعلی الله‌دادی»، «سیدرضا حسینی مقدم»، «محسن قاجاریان»، «احمد غلامی»، «مرتضی عطائی» و سایر شهدا و رزمندگان مدافع حرم که با مجاهدت و نثار خون خود، امنیت ایران اسلامی را تضمین و جایگاه آن را ارتقاء بخشیده و زمینه ساز پیروزی حلب و موفقیت محور مقاومت شدند را گرامی داشته و راه و مرامشان را پاس داریم./تسنیم
انتهای پیام/
کد مطلب: 3375
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *