سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ ۰۵:۴۶
۰
تا لیبرال ها می تازند وضع بدتر هم خواهد شد؛

گورخواب ها حاصل تفکر سرمایه دار سالاری دولت

وقتی رئیس جمهور با خودروی خارجی از کارگران دیدن می کند و بدون اینکه پیاده شود، روز کارگر را نمادین تبریک می گوید و می رود، نتیجه اش همین خواهد بود، ارزش کارگر برای رئیس یک دولت به این اندازه باشد، ارزش گورخواب های عمدتا معتاد هم برای یک فعال اصلاح طلب همین خواهد بود.
گورخواب ها حاصل تفکر سرمایه دار سالاری دولت
گورخواب ها حاصل تفکر سرمایه دار سالاری دولت
به گزارش پهره؛ این روزها که نفسهای اقتصاد کشور ناکوک می زند، ظهور و بروز پدیده ای نو در قلب ایران حواشی و سر و صدای زیادی را طی هفته ی گذشته به پا کرد. کار به جایی کشید که پای رسانه های خارجی هم به این موضوع باز شد و مسئله گور خوابی به تیتر اول برخی روزنامه های ترکیه ای و عربی هم تبدیل شد.
هرچند آن عده محدودی که در این گورها شب و روز می گذراندند غالبا افراد معتاد بوده اند، اما نباید فراموش کرد شاید شرایط در کف جامعه به گور خوابی نکشیده است اما تعریف آنچنانی هم ندارد.
برخلاف عده ای معدود در جامعه که شب و روزشان معلوم نیست، شب و روز قاطبه مردم سخت می گذرد. هرچند آمارهای دولت از رشد اقتصادی آنچنانی و کاهش تورم خبر می دهد، اما کف جامعه چیز دیگری می گوید.
فاصله طبقاتی همانند روند دهه هفتاد روز به روز در جامعه بیشتر و بیشتر می شود. تصمیمات اتخاذ شده در دولت هم بیش از آنکه برای اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه باشد، بیشتر به نفع متمولین و سرمایه داران است. مستضعفین جایی در تصمیم گیری ها ندارند و اگر هر از چندگاهی تصمیمی هم برای این قشر گرفته می شود، بیشتر حالت شعاری و تبلیغی دارد تا کارکرد زیربنایی و اصلاحی. گویی نه آنکه امام خمینی انقلاب اسلامی را متوجه پابرهنگان و مستضعفان دانسته بودند، انگار قرار است عده ای انقلابی نما با فریب به نان و نوایی برسند و هر بلایی هم سر مردم بیاید مهم نیست.
اگر امروز برخی فعالان اصلاح طلب در مقابل پدیده گورخوابی به جای تلاش برای اصلاح شرایط موجود از عقیم سازی سخن می گویند، حاصل تفکرات دولتمردان است. وقتی رئیس جمهور با خودروی خارجی از کارگران دیدن می کند و بدون اینکه پیاده شود، روز کارگر را نمادین تبریک می گوید و می رود، نتیجه اش همین خواهد بود. ارزش کارگر برای رئیس یک دولت به این اندازه باشد، ارزش گورخواب های عمدتا معتاد هم برای یک فعال اصلاح طلب همین خواهد بود.
نباید انتظاری بیش از این داشت، نهایت گور خوابی و اعتیاد مرگ است، اگر اتفاق بیافتد یکی مثل وزیر راه پیدا می شود و می گوید "جای هیچ نگرانی نیست، دولت تمام مقدمات ذفن و کفن را انجام داده است" جان ملت نه مهم است و نه ارزشی دارد.
طرحهایی مثل عقیم سازی ژن ضعیف که معمولا در مورد حیوانات و گیاهان استفاده می شود و امروز برای انسان ها در یک جامعه اسلامی طرح شده، حاصل تفکر سرمایه دار سالاری دولتمردانمان است. امروز لیبرالها بیش از هر زمانی در کشور دور برداشته اند، تا تفکر لیبرالی هم غالب است، آش همان آش است و کاسه همان کاسه، وضع مردم بهتر که نمی شود هیچ، بدتر هم خواهد شد./زیتون
انتهای پیام/
کد مطلب: 3744
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *