سه شنبه ۴ دی ۱۳۹۷ ۱۵:۲۹
۰

نماز انسان را از منکرات و فحشا دور می‌کند

اجلاس نماز با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان، فرماندار ایرانشهر، امامان جمعه تشیع و تسنن و جمعی از مسئولین و مردم در ایرانشهر برگزار شد.
نماز انسان را از منکرات و فحشا دور می‌کند
به گزارش پهره ؛ مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان در اجلاس نماز که در مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر برگزار شد گفت :در ادبیات اسلامی ما نماز بهترین عمل است.
حجت‌الاسلام عیسی بزمانی بابیان اینکه نماز به سالم سازی جامعه کمک می کند افزود : هر کسی در هر حوزه ای که مسئولیت دارد باید برای ترویج اقامه نماز تلاش کند.
وی با بیان اینکه هیچ حرکتی برای ترویج نماز بی تاثیر نیست، گفت: در حکومت اسلامی باید نمازی تاثیرگذار اقامه شود تا از فحشا و منکر جلوگیری شود.
امام جمعه ایرانشهر نیز در این اجلاس گفت : اگر نماز انسان، سوری باشد انسانیت انسان نیز سوری است زیرا نماز آینه وضعیت شخصیتی و معنوی انسان است.
حجت‌الاسلام سید شجاع الدین ابطحی با تاکید بر اینکه مسئولان باید عملا مروج نماز باشند افزود : همان اندازه که نماز سبب نزدیکی انسان به خدا می‌شود، همان اندازه انسان را از شیطان دور می‌کند.
وی اظهار داشت : خانواده ها باید نماز را در کام کودکان خودشان شیرین کنند.
امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر هم به اهمیت گسترش به جا آوردن نماز در میان مسلمانان اشاره و تصریح کرد: باید کاری کنیم تا تمام مسلمانان اهل خواندن نماز شوند.
مولوی عبدالصمد کریم زایی افزود : خشوع و خضوع ما در موقع نماز خواندن باید همانند حضرت علی علیه السلام باشد.
وی تصریح کرد :امروزه چون مسلمانان ستون دین را از دست داده اند غیر مسلمان بر آنان غلبه کرده است.
معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه ایرانشهر هم با بیان اینکه عفت، عدالت، اخلاق و کرامت انسانی از نشانه های نماز است گفت : نماز انسان را از منکرات نجات می‌دهد.
نبی بخش داودی برگزاری نماز جماعت در ادارات را موجب وحدت، همدلی و تقویت روحیه مسوولیت پذیری و مردمداری در بین مسئولین و کارکنان دانست و افزود: مسوولان دستگاههای اجرایی باید بهترین مکان اداره خود را به نمازخانه اختصاص داده و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ نماز اهتمام داشته باشند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 422878
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *