دوشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۸ ۱۲:۲۷
۰
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر:

سامانه ۱۹۰ تحولی در حوزه بهداشت محیط راه اندازی شد

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر گفت: سامانه ۱۹۰ جهت دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در خصوص تخلفات بهداشت محیط و حرفه‌ای راه اندازی شد.
سامانه ۱۹۰ تحولی در حوزه بهداشت محیط راه اندازی شد
فرهاد دادگر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: سامانه ۱۹۰ جهت دریافت و رسیدگی به شکایات و گزارشات مردمی در خصوص تخلفات بهداشت محیط و حرفه‌ای راه انداز شده است و در رسیدگی به تخلفاتی مانند مراکز تهیه و توزیع و فروش موادغذایی، اماکن بین راهی، پمپ بنزین ها، مراکز بهداشتی درمانی، مطب ها، پارک ها، مراکز تفریحی و توریستی، اماکن ورزشی و استخرها، مدارس، مراکز آموزشی، کارگاه ها و کارخانجات و موضوعات مرتبط از جمله برخورد با دوره گردها دستفروشان مواد غذایی ، دفع غیر بهداشتی فاضلاب و زباله، بهداشت آب و وقوع حوادث و بلایای طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد.
وی افزود: کلیه شهروندان در تمام نقاط حوزه دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با استفاده از کلیه اپراتورهای تلفن ثابت و همراه بدون نیاز به پیش شماره با گرفتن شماره ۱۹۰ ارتباط برقرار کرده و با راهنمایی منشی تلفن گویا کد مورد نظر را شماره گیری و با کارشناسان بهداشت محیط مستقر در ستاد وزارت بهداشت ارتباط برقرار می شود.
وی تصریح کرد:  پرسنل مستقر در وزارت بهداشت در اسرع وقت گزارش های مورد نظر را به اطلاع دانشگاه ها و دانشکده های مربوطه قرار داده و بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای موظف به بررسی گزارش‌های ارسالی ظرف مدت ۷۲ ساعت می باشند.
وی اظهار کرد: این سامانه طوری طراحی شده که فرد شاکی با تماس مجدد به سامانه ۱۹۰ و اعلام کد رهگیری از نتیجه اقدامات انجام شده مطلع می شود و کارشناسان مستقر در ستاد وزارت بهداشت مراحل مختلف رسیدگی و پاسخگویی به شکایات و همچنین رضایتمندی شهروندان از نحوه رسیدگی، بررسی و بازخورد آن به دانشگاه ها و دانشکده‌ها، معاونت بهداشتی و مرکز بهداشت شهرستان ابلاغ می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر با اشاره به اینکه اطلاعات فرد شاکی محرمانه و فقط کارشناس مستقر در ستاد وزارت بهداشت از آن مطلع است تاکید کرد: شهروندان محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه بهداشت محیط و حرفه‌ای در کلیه ساعات شبانه‌روز موارد را به سامانه 190 اعلام نمایند.
انتهای پیام//
کد مطلب: 423458