دوشنبه ۲ بهمن ۱۴۰۲ ۰۷:۴۴
۰
بیمار نشوید، درمان سخت است؛

درد مشترکی به نام «کمبود امکانات درمانی» در دلگان

مردم شهرستان دلگان نسبت به نبود امکانات بهداشتی و درمانی کافی در این منطقه گلایه‌مند هستند که از مسئولان ذی‌ربط خواستار رسیدگی به این موضوع هستند.
درد مشترکی به نام «کمبود امکانات درمانی» در دلگان
به گزارش پایگاه خبری پهره؛ استان سیستان و بلوچستان باتوجه‌به وسعت زیاد خود دارای روستاها و شهرهای بسیاری زیادی بوده که متأسفانه در این منطقه بسیاری از مکان‌ها هنوز از نظر امکانات بهداشت و درمان در مضیقه هستند.
 
 متأسفانه در برخی مکان‌ها بیمارستان و یا مرکز بهداشتی وجود ندارد و اگر هم وجود دارد آن مناطق محروم، با بحران کمبود پزشک متخصص و یا حتی عمومی مواجه هستند.
 
 در این راستا بامری یکی از شهروندان دلگانی در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: نبود بسیاری از امکانات بهداشتی و درمانی در این منطقه گاهی سبب ناراحتی مردم این منطقه می‌شود که مجبور هستند جهت درمان بیمار خود به سایر شهرستان‌های هم‌جوار سفر کنند.

وی با بیان اینکه متأسفانه در این برهه زمانی هزینه‌های بهداشت و درمان بسیار افزایش‌یافته که گاهی از حد و توان ما برای درمان بیمارانمان خارج است، افزود: واقعاً جای تأسف است که مسئولان وعده‌های بسیاری به مردمان این مرزوبوم می‌دهند؛ اما تا زمانی که یک وعده اجرا شود عمر یک انسان تمام می‌شود.

بامری اضافه کرد: بهداشت و درمان یکی از نیازهای ضروری مردمان هر منطقه بوده که باید بیش از بیش و قبل ابراز گلایه مردم مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به رفع مشکلات بهداشتی و درمانی شهرهای سیستان و بلوچستان اقدام کنند
 
 بهداشت و درمان شهرستان دلگان با بیش از ۵٠ پروژه عمرانی در مدار توسعه
 
 صالح الدین بویا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: در واقع شهرستان دلگان با جمعیتی بالغ بر ۸۰ هزار نفر یکی از شهرستان‌های تحت پوشش این حوزه محسوب می‌شود، با انتفاع دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر از زاهدان و سپس ارتقای دانشکده به دانشگاه روند محرومیت‌زدایی و ارتقای شاخص‌های خدمات‌دهی در حوزه سلامت در مناطق تحت پوشش از جمله این منطقه با سرعت بیشتری دنبال می‌شود.
 
 وی افزود: پس از ارتقای مرکز درمان بستر امام رضا (ع) دلگان به بیمارستان ۳۲ تختخوابی و استقرار ۵ پزشک متخصص و فعال‌شدن بخش‌های دیالیز، اتاق عمل، بستری، اطفال، اورژانس و توسعه زیرساخت‌ها و گسترش پوشش شبکه بهداشتی شهرستان دلگان از جمله مهم‌ترین اهداف دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر محسوب می‌شود.
 
 این مسئول ادامه داد: در کنار پروژه توسعه فضای فیزیکی اورژانس باهدف ارتقای بیمارستان امام رضا (ع) به بیمارستان ۶۴ تختخوابی، ۵٠ پروژه عمرانی جهت بهبود کیفیت و کمیت خدمات‌رسانی سلامت در شهرستان دلگان در دست احداث است.
 
 وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۱ باب خانه بهداشت، ۳ باب مرکز روستایی، ۲۴ باب پانسیون جهت استقرار کادر درمان، یک باب آزمایشگاه و آموزشگاه بهورزی پروژه‌های عمرانی در حوزه سلامت شهرستان دلگان بوده که ازاین‌بین ۸ پروژه به اتمام رسیده و سایر پروژه‌ها با سرعت پیشرفت قابل‌قبولی در دست احداث هستند.
 
 رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ادامه داد: بدون تردید با اتمام و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، گامی بلند در جهت بهبود خدمات‌رسانی و جلب رضایت‌مندی مردم در حوزه سلامت برداشته خواهد شد.
 
 وی اضافه کرد: همچنین توجه به این نکته ضروری است که علی‌رغم خدمات ماندگار صورت‌گرفته عمق محرومیت سبب شده کماکان فاصله محسوسی تا وضعیت مطلوب احساس شود، اما با درنظرگرفتن پروژه‌های در دست و سرعت محرومیت‌زدایی در حوزه سلامت، می‌توان آینده مناسبی برای بهداشت و درمان دلگان متصور بود.
 
 انتهای خبر/
کد مطلب: 431151
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *