شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ ۱۰:۴۷
۰
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان:

تمامی مسافران قطار راه آهن زاهدان از نظر بیماری کرونا غربالگری شدند

مهدی طباطبایی گفت: تمامی مسافران قطار راه آهن در بدو ورود به زاهدان از نظر علائم بیماری کرونا ویروس غربالگری شدند .
تمامی مسافران قطار راه آهن زاهدان از نظر بیماری کرونا غربالگری شدند
به گزارش پهره مهدی طباطبایی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به این موضوع که کنترل حرکت جمعیتی در پیشگیری از بیماری کرونا حائز اهمیت است، افزود: با توجه به گسترش بیماری کرونا در کشور، تمامی مسافران قطار راه آهن در بدو ورود به زاهدان بر اساس پروتکل های وزارت بهداشت، از نظر علائم بیماری کرونا غربالگری شدند و خوشبختانه مورد خاصی مشاهده نشد.
وی گفت: تیم های سلامت شامل کارشناسان مبارزه با بیماری ها، کارشناسان بهداشت محیط و فوریت های پزشکی آمادگی لازم دارند و در صورتی که موارد مشکوک مشاهده می شد، همه برنامه ریزی های برای انتقال موارد مشکوک صورت گرفته بود و خوشبختانه تمامی مسافران غربالگری شدند و هیچ علائمی در خصوص بیماری کرونا مشاهده نشد.
طباطبایی در خصوص غربالگری مسافران خروجی این قطار گفت: تیم های سلامت تمامی مسافران خروجی قطار را نیز غربالگری خواهند کرد.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با اشاره به این موضوع که گند زدایی محیط راه آهن با نظارت کارشناسان سلامت محیط در حال انجام است گفت: خوشبختانه قبلا آموزش های لازم صورت گرفته است و قبل از ورود قطار و پس از خروج مسافران از ایستگاه راه آهن، تمامی سکوها و واگن های قطار گندزادایی می شود .
طباطبایی امن ترین جا برای پیشگیری از بیماری کرونا منزل است و به مردم توصیه می شود از سفر های غیر ضروری اجتناب کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 424907
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *