سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۰۸
۰
هواشناسی هشدار داد؛

بارش باران و سیلابی شدن رودخانه ها در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: امروز بر شدت بارش های رگباری همرفتی در ارتفاعات جنوب استان افزوده می شود به طوری که در برخی مناطق منجر به سیلابی شدن موقتی رودخانه های فصلی و بارش تگرگ خواهد شد.
بارش باران و سیلابی شدن رودخانه ها در سیستان و بلوچستان
به گزارش پهره محسن حیدری، مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با صدور هشدار نارنجی این اداره کل در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: بر اساس آخرین خروجی نقشه های پیش یابی امروز رگبار و رعدوبرق با احتمال تگرگ و وزش باد شدید موقتی در ارتفاعات جنوب استان به ویژه شهرستان های فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز و راسک روی خواهد داد.
 
وی افزود: با توجه به نوع بارش ها انتظار می رود بارش های پیش رو سبب سیلابی شدن موقتی مسیل ها و رودخانه های فصلی این مناطق شود.
 
مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: توصیه می شود در زمان فعالیت این سامانه از رفتن به ارتفاعات و اتراق در بستر یا حاشیه رودخانه های فصلی اجتناب شود.
 
حیدری اضافه کرد: با توجه به شاخص های همرفت، انتظار می رود در برخی ارتفاعات جنوب شرق رعد و برق و تگرگ نیز روی دهد بنابراین با توجه به خطر این دو پدیده، توصیه اکید می شود در هنگام وقوع این شرایط از چرای دام و قرارگیری در فضای باز خوداری شود.
 
 وی از تداوم وزش بادهای شدید شمالی تا جمعه پیش رو خبرداد و گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه سرعت وزش باد در زابل به 101 کیلومتر بر ساعت رسید و گردوغبار حاصل شعاع دید افقی را در محدوده فرودگاه این شهر به 3000 متر کاهش داد.
 
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 425568
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *