شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۲۴
۰
رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر:

شهروندان هر گونه تخلف بهداشتی را به سامانه بهداشت شبانه روزی 190 اطلاع دهند / معدوم سازی بیش از ۱۹ هزار تن مواد غذایی تاریخ منقضی

مهدی صدرایی نسب از جمع آوری و معدوم سازی حدود ۲۰ تن مواد غذایی تاریخ منقضی در شهرستان ایرانشهر خبر داد و گفت: مردم تخلفات موثر در شیوع کرونا را گزارش دهند.
شهروندان  هر گونه تخلف بهداشتی را به سامانه بهداشت شبانه روزی 190 اطلاع دهند / معدوم سازی بیش از ۱۹ هزار تن مواد غذایی تاریخ منقضی
مهدی صدرایی نسب، رئیس مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پهره بیان کرد: در شش ماهه اول سال ۹۹ واحد سلامت محیط و کار این منطقه در راستای بسیج مبارزه با بیماری کووید ۱۹ از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، کارگاه های سطح شهر و سایر اماکن ۱۶ هزار و ۳۲۳ بار بازدید به عمل آوردند که طی این بازدیدها ۷۱۱ مکان به دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ و غیرفعال شدند.
وی افزود: همچنین ۶۵۷ مورد بازدید از ادارات و سازمان ها، بانک ها، جایگاه های سوخت و پایانه های مسافری توسط کارشناسان واحد سلامت و کار انجام شد و دستورالعمل و آموزش های بهداشتی مبارزه با بیماری کووید_۱۹ به کارکنان این اماکن آموزش داده شد.
رئیس مرکز بهداشت ایرانشهر ادامه داد: در شش ماهه اول سال مقدار ۱۹هزار ۷۸۲ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ منقضی توقیف و معدوم شده که این جمع آوری ها در نتیجه عدم تطبیق نمونه برداری آن ها با استاندارد ها بوده که تعداد ۳۳۶ نمونه جهت کنترل مستمر مواد غذایی برداشت شدند که انجام شده است.
وی در ادامه، عنوان کرد: ۳۶ مورد از آزمون های استخدامی، کنکور سراسری، ارشد نیز با نظارت کارشناسان بهداشت محیط و رعایت پروتکل های بهداشت در شش ماهه اول سال برگزار شد.
صدرایی نسب اضافه کرد: در بحث بهداشت آب و کنترل سلامت آب شرب شهروندان کارشناسان واحد سلامت محیط و کار تعداد ۷هزار ۱۰۷ مورد کلرسنجی از آب شرب، تعداد ۴۹۰ مورد نمونه آب شرب جهت پایش میکروبی، ۸۶ مورد نمونه آب جهت پایش ترکیبات شیمیایی برداشت و همچنین ۹۲۸ مورد اخطاریه بهداشتی به خانوارهایی که اقدام به رها سازی فاضلاب به معابر عمومی کرده بودند صادر شد.
این مقام مسئول در پایان از مردم ایرانشهر خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به واحد سلامت محیط و کار شهرستان گزارش تا توسط کارشناسان که بنا به وظیفه ذاتی خود به صورت شبانه روزی به پایش محیط، مراکز تهیه و توزیع، اماکن عمومی، بهداشت آب، مواد غذایی و ... می پردازند پیگیری های لازم صورت بگیرد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 426972
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *