چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳
۰
مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت؛

حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی بی نظیر برای عالم بشریت است

سکینه نارویی با بیان این که یکی از شخصیت‌ هایی که می‌تواند برای همه زنان جهان الگو قرار بگیرد حضرت فاطمه زهرا (س) است، گفت: این بانوی بزرگوار از عصمت بهره‌مند و برخوردار بوده و کسی که معصوم باشد خطا، لغزش و نسیان ندارد.
حضرت فاطمه زهرا (س) الگویی بی نظیر برای عالم بشریت است
سکینه نارویی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به ملت غیور ایران و روز زن بر تمامی بانوان جهان هستی، بیان کرد: وقتی که روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف با گرامیداشت مقام زن و مادر شده خود این مسئله نشان دهنده اهمیت و ارزشی بوده که دین مبین اسلام برای بانوان قائل است.

وی افزود: قبل از ظهور اسلام و بعثت پیامبر(ص) قوم عرب وجود دختران را مایه ننگ، خفت و خواری خود می دانستتد و آنان را زنده به گور می کردند.

این مدرس فرهنگی تصریح کرد: اما خداوند متعال به حضرت محمد(ص) دختری عطا کرد تا جایگاه والا و ارزش واقعی زنان عالم را به این واسطه مشخص کند و آن بانوی بزرگوار الگویی به تمام عیار برای تمام جامع بشریت شد.

وی با اشاره به این که زنان نقش بسیار مهمی در تربیت و پرورش نسل آینده دارند، افزود: از دامن زن مرد به معراج می رود.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت عنوان کرد: اولین کسی که توانست در برابر طاغوتی چون فرعون دلیرانه بایستد، حضرت آسیه(س) یک زن بود.

وی اضافه کرد: اولین کسی که به حضرت محمد (ص) ایمان آورد و مال خود را در راه خدا صرف کرد حضرت خدیجه(س) بود.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: زنان و دختران در دین مبین اسلام دارای جایگاه و ارزش والایی هستند، به گونه ای که خداوند متعال به هر خانواده ای فرزند دختر عطا می کند، رحمت و برکتش شامل حال آنان می شود.

وی با بیان اینکه خداوند به خاطر نشان دادن مقام والای بانوان سوره نسا را مختص آنان نازل کرده است، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرموده آیا فاطمه راضی نیستی که روز قیامت سرور زنان بهشت باشی و همچنین سرور مومنان دربهشت قرار بگیری.

این مدرس فرهنگی اذعان کرد: از نخستین روز خلقت بشر تاکنون در هر کجای دنیا و در میان هر قوم و نژاد و ملتی، با هر آداب و آئینی، وقتی نام مادر برده می‌شود، کوچک و بزرگ، سرشار از شور، حرارت، مهر و الفت می‌شوند.

وی گفت: اسلام نیز برای مادر، مقام و ارزش فوق العاده ای قائل شده تا آن جا که رسیدن به بهشت را با رضای مادر میسر می‌داند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 427783
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *