به گزارش
پهره علیرضا جلالزایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار
عصرهامون بیان کرد: یکی از مباحثی که جوامع کشورهای مختلف را دستخوش تغییر و تحول می کند صنعت گردشگری است که جایگاه خود را به عنوان صنعت دوم دنیا به دست آورده است.
وی ادامه داد: از هر 10 شغل در دنیا یک شغل گردشگری و از هر 10 نفر یکی مشغول به این کار است، تاسیسات گردشگری سیستان و بلوچستان از سال 96 تاکنون از 40 به بیش از 200 مورد افزایش یافته است.
این مقام مسئول تصریح کرد: این موضوع سبب شده زیرساخت های گردشگری استان مقداری تغییر و تحول یابد، در گذشته نگاه گردشگری به سیستان و بلوچستان مانند امروز پررنگ نبود، اما امروز گردشگری سیستان و بلوچستان صاحب نام و آوازه است.
پویش تاثیرگذار سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم
وی خاطرنشان کرد: پویش گردشگری سیستان را ببینیم و بلوچستان را بشنویم که به عنوان پویش اثرگذار مورد تقدیر رئیس جمهور قرار گرفت، توانست نقش قابل ملاحظه ای داشته باشد.
جلالزایی بیان کرد: این پویش توانست با درایت همکاران در حوزه بازاریابی و تبلیغات وزارتخانه جای خود را پیدا کند و ظرفیت های گردشگری سیستان وبلوچستان را به همه نمایش دهد.
وی اظهار کرد: گردشگری امروز سبب حضور مردمان از اقصی نقاط دنیا در سیستان و بلوچستان شده است، کرونا سبب شد گردشگری اندکی متوقف شود، اما با این وجود هم به صورت مجازی گردشگری را پیگیری کردیم.
معرفی سیستان و بلوچستان گردشگری مجازی
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: نوروزخانه طرحی بود که از طرف معاونت گردشگری سیستان وبلوچستان شکل گرفت و به کل استان های کشور از طریق وزارتخانه تعمیم داده شد.
وی ادامه داد: در این طرح از مردم خواسته شد کلیپ های گردشگری خود را برای ما ارسال کنند که با برگزاری مسابقه محل های گردشگری را معرفی می کردیم و به برندگان هم بسته های گردشگری و سفر به سیستان و بلوچستان اعطا می شد.
این مقام مسئول ادامه داد: کاروان گردشگری سیستان و بلوچستان در بسیاری از استان ها از جمله خراسان شمالی، لرستان، تهران، سمنان، یزد، اصفهان، گلستان و ... حضور یافت.
راه اندازی دفتر هدف گردشگری سیستان و بلوچستان در دیگر استان ها
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: در این استان ها دفتر هدف گردشگری و آژانس مشخصی که صاحب بار اطلاعاتی خوبی بود معرفی کردیم تا ظرفیت های سیستان و بلوچستان را معرفی و تور گردشگری به استان بفرستد.
جلالزایی تصریح کرد: از دیگر سو در سیستان و بلوچستان هم دفترهای هدف گردشگری ویژه این استان ها افتتاح شد که بعد از آن رفت و آمد گردشگران به سیستان و بلوچستان زیاد بود.
وی عنوان کرد: بیش از صد خودروری کمپر از اقصی نقاط کشور به سیستان و بلوچستان آمدند و برخی در کویر لوت اتراق و کویرنوردی را تجربه کردند و تعدادی هم به روستای دَرَک سفر داشتند و در حال حاضر 70 خودروی کمپر در استان حضور دارند.
انتهای پیام/