شنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۲ ۲۱:۰۵
۰
یادداشت؛

سیستان و بلوچستان و نظریه‌ی پنجره‌ی شکسته

سیستان‌وبلوچستان نیازمند توجه ویژه مسئولان است.
سیستان و بلوچستان و نظریه‌ی پنجره‌ی شکسته
 به گزارش پایگاه خبری پهره عباس نورزائی، رئیس کانون جهادگران جهادسازندگی استان سیستان و بلوچستان در یادداشتی نوشت: دیدن یک پنجره‌ی شکسته در یک منزل، کارگاه و امثال آن، به ما این پیام را می‌دهد که در آن‌جا اوضاع به‌سامان نیست و نظمی وجود ندارد.

در شکل مشابه، وقتی یک لکه روی لباس‌تان ایجاد می‌شود، برای دومین لکه، حساسیت شما کم‌تر و به وضع موجود عادت خواهی کرد.

بی‌نظمی‌های زیادی در محیط‌ زندگی ما در شهرها و روستاهای سیستان و بلوچستان وجود دارد که براساس این نظریه حادث و مدیران و مسئولان و مردم ما به آن عادت کرده و گاه قُبح آن در جامعه از بین رفته و جامعه را به بیماری مفرطی دچار می‌سازد.

تنظیف خیابان‌ها، سدمعبر، پرت‌کردن آشغال از خودرو، رعایت نکردن مقررات در چهارراه‌ها و خیابان‌ها، مصرف اسرافی منابع، انواع مصادیق فساد، غیرفعال شدن کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی مختلف، از جمله‌ی این بی‌نظمی‌های اجتماعی است.

این استان، دچار شرایطی فاجعه‌بار شده و افرادی به سوخت‌فروشی روی‌ آورده‌اند.

تعدادی از صاحبان ماشین‌آلات سنگین، سبک و کشاورزی، سهمیه‌های سوخت‌شان را می‌فروشند.

تعدادی از گلخانه‌داران گرچه مقادیر کمی آب از چاهک‌ها در اختیار دارند اما به‌جای تولید محصول، کار نمایشی می‌کنند و در عوض سوخت‌شان را می‌فروشند.

افرادی سوخت را از سایر نقاط کشور به مرزهای ما انتقال می‌دهند، امنیت مردم را در راندن پرخطر خودروهای خود، به خطر می‌اندازند، ایراد که وارد می‌کنید می‌گویند، شرایط استان به لحاظ بیکاری به‌گونه‌ای است که نباید مانع این امر شد.

به هر حال پنجره‌ی اقتصاد استان، شکسته است، باید هرچه سریع‌تر آن را تعمیر کرد، در غیر این صورت، سایر پنجره‌هایش نیز شکسته می‌شود و به محلی متروکه برای حضور و میدان‌داری افراد پرخطر تبدیل خواهد شد.

انتهای خبر/
کد مطلب: 430709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *