شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۵۸
۰
یک متخصص بیماری های داخلی عنوان کرد؛

عدم حضور ناقلین بی‌‌علامت کرونا در اجتماعات/استفاده از جانماز شخصی ضروری است

فرشته سلیمانی گفت: افرادی که جهت اقامه نماز در مساجد حضور پیدا می کنند حتما باید از ماسک، دستکش و جانمازی مخصوص استفاده کنند و تا حدی که امکان پذیر است فاصله فیزیکی را رعایت کنند.
فرشته سلیمانی، متخصص بیماری های داخلی علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: شهروندان عزیز باید مقررات و پروتکل های بهداشتی که در ماه مبارک رمضان و همچنین در راستای بیماری کرونا از سوی مسئولین ذیربط مطرح می شود توجه داشته باشند و حتما باید به دستور العمل ها عمل کنند.


 وی افزود: افرادی که بیماری زمینه ای دارند، مانند دیابتی ها، فشار خونی ها و کسانی که سن بالایی دارند و از توان جسمی پایینی برخوردار هستند، باید از حضور در تجمعات خصوصا در این  ماه مبارک رمضان از رفتن به مهمانی ها و مکان های دارای ازدحام به صورت جدی پرهیز کنند.


این پزشک متخصص داخلی تصريح کرد: افرادی که جهت اقامه نماز در مساجد حضور پیدا می کنند حتما باید از ماسک، دستکش و جانمازی مخصوص استفاده کنند و تا حدی که امکان پذیر است فاصله فیزیکی را رعایت کنند. 

وی عنوان کرد: نمازگزاران عزیز باید در طول برگزاری نماز باید از ماسک استفاده کنند و از دست زدن به آن، چشم ها خودداری کنند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: کسانی که احساس می کنند، حتی دارای علائم بسیار خفیف کرونا یا این که ناقل این بیماری هستند، باید حتما در خانه هایشان بمانند و از حضور در اجتماع اجتناب کنند. 

 این پزشک متخصص داخلی عنوان کرد: اگر فردی دارای علائم مبتلا به کرونا باشد و به این امر بی توجهی نشان دهد و بین عموم مردم حضور پیدا کند، همین امر می تواند صدمات جبران ناپذیری را به برخی افراد در جامعه وارد  و باعث انتشار هر چه بیشتر زنجیره این ویروس شود. 

این پزشک متخصص داخلی خاطرنشان داد:  اکنون کادر درمان از کرونا شدیداً خسته شدند و به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط عموم مردم این بیماری تشدید یافته است.

انتهای پیام/ 

 
کد مطلب: 428139
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *