شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۴۴
۰
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس مطرح کرد؛

شورای نگهبان بر اساس مر قانون عمل می کند/اجرای قوانین نظام بدون سیاسی کاری و پارتی بازی

حسینعلی شهریاری گفت: شورای نگهبان بر اساس مر قانون عمل می کند و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران بدون سیاسی کاری و پارتی بازی اجرا می شود.
شورای نگهبان بر اساس مر قانون عمل می کند/اجرای قوانین نظام بدون سیاسی کاری و پارتی بازی
به گزارش پهره حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: شورای نگهبان یکسری وظایف قانونی دارد و ۶ نفر از اعضای آن فقیه هستند، به همین دلیل وقتی مصوبات مجلس به این شورا می رود، این افراد آن را از نظر مسائل شرعی بررسی می کنند که اگر خلاف شرع باشد، به مجلس ارجاع داده می شود.
 
وی ادامه داد: ۶ نفر دیگر از اعضای شورای نگهبان حقوقدان هستند که مجلس شورای اسلامی به آن ها رای می دهد، بنابراین ۱۲ نفر عضو این شورا افرادی هستند که بر اساس معیارها و ضوابط تصمیم می گیرند.
 
نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار کرد: تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و آن ها نظارت استصوابی دارند و تصمیم این شورا فصل الخطاب است.
 
به گفته وی، طبق اعلام شورای نگهبان کاندیداهایی که اسامی شان در جمع تایید صلاحیت شده ها قرار ندارد، رد نشده اند، بلکه احراز صلاحیت نشدند که خودشان پذیرفته و مردم را به حضور در انتخابات دعوت کرده اند.
 
شهریاری گفت: کسی که کاندیدای ریاست جمهوری می شود، بدون تردید پایبند به قانون اساسی است، در غیر این صورت کاندید نمی شود، به طور قطع می داند که بر اساس معیارهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد تصمیم گرفته می شود و آن تصمیم را می پذیرد.
 
وی افزود: شورای نگهبان یادآوری کرده که کسی که برای ریاست جمهوری احراز صلاحیت نمی شود، می تواند تمام مسئولیت های دیگر را داشته باشد، از سویی این موضوع که فردی در برهه ای از زمان تایید می شود و در شرایطی دیگر صلاحیتش احراز نمی شود، با توجه به زمان طبیعی است.
 
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آرام بودن فضا، ابراز امیدواری کرد: مردم با حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو حماسه ای دیگر را خلق کنند.
 
انتهای پیام/
 
 
 
کد مطلب: 428302
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *